• سه‌شنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99112821193
  • خبرنگار : 50204

برخورد قاطع دادگستری استان مرکزی با متخلفین و جرائم انتخاباتی

برخورد قاطع دادگستری استان مرکزی با متخلفین و جرائم انتخاباتی

ایسنا/مرکزی رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در صورتی که جرمی احراز و مشخص شود که حیثیت منطقه ای زیر سوال می رود، دادگستری با قاطعیت با این تخلف و متخلفین برخورد خواهد کرد چراکه حیثیت نظام مطرح است.

حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی روز سه شنبه ۲۸ بهمن در ستاد استانی پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان مرکزی اظهار کرد: حق انتخاب و تعیین سرنوشت یکی از حقوق اساسی بشر است و در قرآن کریم نیز بر این مهم تاکید شده که اگر بشریت به دنبال تغییر و ارتقا و آینده روشن است باید در سرنوشت خود دخالت موثر و انتخاب آگاهانه داشته باشد. پروردگار بشر را به گونه‌ای آفریده که با حق انتخاب بتواند مسیر بهتری را انتخاب کند.

وی با اشاره به اصل ششم قانون اساسی افزود: در این اصل نیز بر آزادی‌های اساسی و مشروع و حقوق عامه مردم از جمله حق انتخاب تاکید و این مهم تضمین شده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: بر اساس بخشنامه ابلاغی از سوی ریاست قوه قضاییه در ۱۸ بهمن، تشکیل این جلسات در تمامی مراکز استان ها و شهرستان ها با حضور اعضای ستاد باید به منظور پیگیری اهداف در دستور کار قرار گیرد. عملکرد خوب در انجام وظایف، تضمین امنیت انتخابات و آرامش روحی و روانی مردم برای شرکت در انتخابات را به همراه خواهد داشت که البته مسئولین نیز باید این امنیت را تضمین کنند، وظیفه رعایت حق الناس و پاسداشت آن بر دوش مسئولین است.

موسوی با بیان اینکه این ستاد به دنبال ایجاد هم‌افزایی برای تامین امنیت است، اضافه کرد:  مسائل و مشکلات احتمالی قبل و حین و بعد از انتخابات باید در این جلسات پیش بینی و پروتکل های لازم برای آنها اعلام و برنامه ریزی شود تا شاهد کمترین مشکل و عارضه در ایام انتخابات باشیم. در هر دوره از انتخابات اشتباهات پیش پا افتاده ای وجود دارد که تکرار و به عادت تبدیل شده و با بررسی این موارد باید تلاش کرد انتخاباتی در شان مردم و نظام برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه روند مشارکت برای مردم باید تسهیل شود، گفت: به منظور مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آینده باید موانع مشارکت رفع و آگاهی بخشی و بصیرت در این انتخابات انجام شود، تمامی مسئولان در هر جایگاهی می توانند در این زمینه فعالیت موثر داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه علاقه ای به برخورد با هیچ شهروند انتخاب کننده یا انتخاب شونده ای نداریم، افزود: در صورتی که جرمی احراز و مشخص شود که حیثیت منطقه ای را زیر سوال می برد، دادگستری با قاطعیت با این تخلف و متخلفین برخورد خواهد کرد چراکه حیثیت نظام مطرح است.

موسوی خاطرنشان کرد: در هفته جاری، شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در مرکز استان و شهرستان تعیین و ابلاغ خواهد شد که در این شعب باید یک وحدت رویه ایجاد شود. اعضای ستاد باید جرائم ادوار گذشته را بررسی و موارد تخلف را از طریق جوامع اطلاعاتی اعلام کنند، بدون پشتوانه نمی توان تصمیمات خوب و مناسب اتخاذ کرد.

وی ادامه داد: پایش مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های عضو ستاد، تبیین و تعیین برنامه‌های پیشگیرانه، هماهنگی و تعامل مداوم با هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات، انعکاس فوری شرح وقایع و جرایم مهم، توجیه و ارشاد تشکل‌ها، احزاب و ستادهای انتخاباتی با هدف پیشگیری از جرایم، اطلاع‌رسانی مفاد قانون و جرایم انتخاباتی و انعکاس رسمی اقدامات مجرمانه دستگاه‌ها و نهادها به مراجع قانونی از وظایف ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی است.

موسوی در پایان از مردم خواست که در صورت مشاهده هر گونه تخلف با اطلاع رسانی به موقع و دقیق در این مسیر یاریگر باشند تا حقی به ناحق ضایع نشود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha