به گزارش ایسنا، محمدرضا رزاقی، امروز (13 اسفندماه) در حاشیه همایش کارشناسان و مدیران مدارس شاهد خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: از سال گذشته شروع به بحث کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی فعالیتهای مدارس شاهد کردهایم که در قالب کارگاه با حضور مدیران پیگیری و با استفاده نظرات مدیران چارچوب کیفیت بخشی تدوین میشود.
وی افزود: در قالب این کارگاهها فرم پیش فرض به مدیران داده، پر کرده و امروز در کارگاه مدیران به صورت کارگاهی اظهار نظر کرده تا به جمع بندی برسیم.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ریشه این بحث به آخرین اساس نامه شورای انقلاب فرهنگی بر میگردد که در شهریور ماه تصویب و به امضاء رییس جمهور رسیده است.
رزاقی تصریح کرد: استاندارد سازی مدارس شاهد به عنوان وظیفه ستاد شورای مرکزی شاهد وزارت آموزش و پرورش قرار داده شده است.
وی با اشاره به اینکه این استاندارد سازی در قالب بحث ایجاد سبک منسجم در مدارس شاهد پیگیری میشود، بیان کرد: به دنبال این هستیم تا همه مدارس شاهد به سمت این جریان حرکت کرده و چگونگی آن بر عهده خود مدیران است.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در حال حاضر 1350 مدرسه شاهد در سراسر کشور داریم که بالغ بر 370 هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.
رزاقی اضافه کرد: از این تعداد نزدیک به 19 هزار دانش آموز طرح شاهد فرزند شهید و جانباز و آزادگان و مابقی دانش آموزان وابسته به ایثارگان هستند که در این مدارس مشغول تحصیل هستند.
وی افزود: مدارس شاهد به دنبال یک نگاه ارزشی و انقلابی شکل گرفته و در همین راستا باید بتوانند فعالیت مربوط به خود را انجام دهند.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزانی که در جامعه ایثارگری قرار دارند تنها آنها سهمیهای در کنکور دارند و استفاده میکنند و چیز دیگری به صورت ویژه برای آنها در نظر گرفته نمیشود.
رزاقی تاکید کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جزو رویکرد ذاتی امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش است که به طبع در مدارس شاهد نیز این امر پیگیری می شود.
وی خاطر نشان کرد: به دنبال این هستیم تا فعالیتهای پرورشی توام با مباحث ترویج باشد و مجموعه فعالیتها در نگرش و فکر مخاطب تاثیر بگذارد و تجلی در رفتار آنها پیدا کنند.
انتهای پیام
نظرات