• چهارشنبه / ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۰:۳۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98122821268
  • خبرنگار : 50179

چگونه هنگام ورزش بدنمان را گرم کنیم

چگونه هنگام ورزش بدنمان را گرم کنیم

ایسنا/لرستان یک دکترای فیزیولوژی ورزشی گفت: به تحرک درآوردن مفاصل، فعال و آماده کردن عضلات از مزایای گرم کردن بدن قبل از ورزش است.

دکتر ولی‌پور ده‌نو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: گرم کردن بدن ورزشکاران را آماده انجام ورزش می‌کند.

وی ادامه داد: با اینکار جریان خون بیشتر می‌شود، حرارت عضلات بالا می‌رود، تعداد تنفس بیشتر می‌شود و به این ترتیب عضلات ورزشکاران برای فعالیت آماده می‌شوند.

ولی‌پور ده‌نو اضافه کرد: همچنین به تحرک درآوردن مفاصل، فعال و آماده کردن عضلات و پیشگیری از آسیب دیدگی در طول ورزش از مزایای گرم کردن بدن قبل از ورزش است.

این عضو هیات علمی دانشگاه لرستان یادآور شد: همچنین زمانی که ورزشکار تمریناتی را انجام می‌دهد، بدنش در حالت هیجانی قرار می‌گیرد و نیاز به سرد کردن دارد.

وی افزود: در این حالت قلب ورزشکار باقدرت بیشتری خون را منتقل کرده و ریه‌های او برای تأمین اکسیژن موردنظر تلاش می‌کند. در این حین، ماهیچه‌ها نیز در حال تولید انرژی و پر از خون و سایر مایعات بدن هستند.

ولی‌پور ده نو گفت: با انجام حرکات کششی فیبرهای عضلات و لیگامان‌ها و تاندون‌ها به آهستگی و تحت شرایط کنترل شده کشیده می‌شوند تا در هنگام ورزش بتوانند در هر زمان دلخواه به هر طولی برسند. عضله سرد را نباید تحت کشش قرارداد پس اول باید بدن را گرم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.