بیماریهای واگیردار
-
یک مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد
استان ها > فارستزریق بیش از یک میلیون دُز واکسن برای پیشگیری از بیماریهای واگیر در فارس
مدیر گروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اجرای گسترده برنامههای ایمنسازی در سال گذشته اعلام کرد: بیش از یک میلیون دُز واکسن برای پیشگیری از بیماریهای واگیر در گروههای هدف تزریق شده است.
-
معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد
استان ها > فارساستمرار خدمات نظام مراقبت بیماریهای واگیر در شرایط جنگی در فارس
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه در بحرانهایی همچون جنگ به دلیل تغییر عوامل محیطی، بهداشتی و اپیدمیولوژیک، تشدید نظام مراقبت بیماری های واگیر از اهمیت خاصی برخوردار خواهند شد، از تزریق ۵۲ هزار و ۸۴۶ دوز واکسن به گروههای هدف از ابتدای جنگ رمضان تاکنون خبر داد.
-
رئیس گروه پیشگیری از بیماریهای واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح کرد
استان ها > خراسان رضویگلودرد نشانه ویروس یا میکروب جدیدی نیست
رئیس گروه پیشگیری از بیماریهای واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علامت گلودرد تقریبا در همه بیماریهای حاد تنفسی وجود دارد و به هیچ وجه نشانه ویروس یا میکروب جدیدی نیست.
-
معاون وزیر بهداشت اعلام کرد
اجتماعی > سلامتایران در مرحله حذف سرخک و سرخجه / واکسیناسیون موثرترین راه کنترل بیماریهای واگیر
معاون بهداشت وزارت بهداشت، با رد شایعات مربوط به «شیوع گسترده سرخک و سرخجه» و با اعلام اینکه ایران همچنان در مرحله حذف این بیماریها قرار دارد و موارد گزارششده در حد انتظار و ناشی از ورود بیماری از کشورهای همسایه است، تاکید کرد: واکسیناسیون همچنان مؤثرترین ابزار کنترل بیماریهای واگیر است.
-
استان ها > گیلانتأکید بر تقویت «مرزبانی زیستی» در بازدید نمایندگان وزارت بهداشت از مرزهای آستارا
نمایندگان اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماریهای واگیر و پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، با همراهی فرماندار آستارا و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از مرزهای زمینی و ریلی آستارا بازدید و بر لزوم تقویت و ارتقای پایگاههای مراقبت بهداشتی در این مرز مهم برای تأمین امنیت زیستی کشور تأکید کردند.
-
رئیس گروه بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی یزد:
استان ها > یزدتاکنون مورد قطعی از ابتلا به تب دنگی در یزد گزارش نشده است
رئیس گروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به این که تاکنون پشه آئدس و هیچ مورد قطعی از ابتلا به تب دِنگی در استان گزارش نشده است، تاکید کرد: هرچند تاکنون انتقال محلی بیماری در استان وجود نداشته ولی رعایت اقدامات پیشگیرانه و مراجعه سریع به پزشک در صورت مشاهده علائم بیماری حائز اهمیت است.