• چهارشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۱:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401060201865
  • خبرنگار : 50253

آغاز به کار اجرای پروژه گازرسانی به باجگیران، تنها شهر بدون گاز خراسان رضوی

آغاز به کار اجرای پروژه گازرسانی به باجگیران، تنها شهر بدون گاز خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست فرمانداری شهرستان قوچان با اشاره به آغاز به کار اجرای پروژه گازرسانی به باجگیران، تنها شهر بدون گاز خراسان رضوی، گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت ۱۰۶ پروژه عمرانی، اقتصادی و فرهنگی با ۴۶۹ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان قوچان کلنگ زنی و به بهره‌برداری می‌رسد.

عباسعلی صفایی سرپرست فرمانداری شهرستان قوچان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت ۱۰۶ پروژه عمرانی، اقتصادی و فرهنگی با ۴۶۹ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان قوچان کلنگ زنی و به بهره‌برداری می‌رسد که از این میان ۱۴۰ میلیارد تومان متعلق به پروژه‌های در معرض بهره‌برداری و ۳۲۸ میلیارد تومان متعلق به پروژه‌های کلنگ زنی شده است که به نسبت ۲۶ پروژه سال گذشته با ۴۱.۵ میلیارد تومان اعتبار افزایش قابل‌توجهی دارد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است، گفت: پروژه مجتمع فرهنگی شهرستان قوچان یکی از طرح‌های مغفول مانده در سال‌های اخیر بوده است که ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است ولی در سال جاری به این پروژه حدود ۶ میلیارد تومان ردیف بودجه عمرانی از ردیف اعتبارات متوازن و تملک دارایی اختصاص‌یافته که از برکات سفر رئیس‌جمهور به استان است و ۱۰ میلیارد تومان هم برای خرید تجهیزات این مجتمع پیش‌بینی‌شده است.

صفایی اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم برای پروژه پست برق ۱۳۲ کیلو واتی شهرک صنعتی شماره دو که یکی از پیشران‌های شهرستان محسوب می‌شود و ضرورت آن بیش از سایر طرح‌هاست فراهم‌شده و بخشی از تجهیزات مورد خریداری و مابقی به‌زودی به کشور وارد می‌شود و طبق پیش‌بینی‌ها این پروژه برای دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اجرای پروژه خط انتقال آب از محل سد تبارک به تصفیه‌خانه آب شهرستان قوچان گفت: برای اجرای این پروژه تاکنون ۷۰ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده و بخشی از آن از ردیف شهرهای در معرض تنش آبی و سفر رئیس‌جمهور تخصیص‌یافته است.

سرپرست فرمانداری قوچان افزود: این خط انتقال به طول ۸ کیلومتر است که ۵۰۰ متر به‌صورت هوادهی است و پس‌ازآن وارد مدار لوله فولادی می‌شود که ۶ کیلومتر آن در حال اجراست و برای ۲ کیلومتر باقی‌مانده لوله‌ها خریداری به‌مرور اجرا خواهد شد.
 
وی از آغاز به کار اجرای پروژه گازرسانی به شهر باجگیران به‌ عنوان تنها شهر بدون گاز استان در روزهای آتی خبر داد و بیان کرد: این پروژه با ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار در دو فاز و طی دو سال به بهره داری خواهد رسید و در فاز نخست گازرسانی به ۸ روستای بخش باجگیران و در فاز دو به باقی‌مانده روستاهای بخش باجگیران به همراه سه روستا در مسیر سد تبارک قوچان انجام خواهد شد.

صفایی افزود: برای پروژه گازرسانی لوله‌های مورد نیاز در حال حمل است و از روز شنبه هفته آینده آغاز پروژه از محل روستای شاهرگ بخش باجگیران آغاز می‌شود اما آغاز به کار رسمی این پروژه در ۱۱ شهریورماه و با حضور وزیر نفت خواهد بود.

وی در پاسخ به ایسنا در خصوص آخرین وضعیت پروژه ملی تقاطع غیر هم‌سطح و گود کشتی چوخه پارک نشاط شهر قوچان گفت: برای پل پارک نشاط پیمانکار انتخاب‌ شده و تجهیزات مورد نیاز در محل اداره راهداری شهرستان قرار دارد و ستون‌های برق این پروژه هم باید به جریان برق متصل شود.

صفایی ادامه داد: تنها یک رمپ و لوپ از پروژه تقاطع غیر هم‌سطح نشاط باقی‌مانده و با اجرای کامل آن مشکلی برای ورود و خروج وجود ندارد و ورود و خروج روان خواهد بود ولی با این اعتبار تخصیص‌یافته از سال ۱۴۰۰ این پل تکمیل نخواهد شد.
 
سرپرست فرمانداری شهرستان قوچان تصریح کرد: گود کشتی چوخه در پارک نشاط مشکل مالکیت داشت و محل در نظر گرفته‌شده از اراضی منابع طبیعی نبود بنابراین با اصلاحیه اندک در نقشه‌ها همراه بود ولی در حال حاضر سند مکان جدید از منابع طبیعی به اداره راه و شهرسازی منتقل‌شده و به‌زودی به مالکیت ورزش و جوانان رسیده و از انتهای شهریورماه سال جاری عملیات ساخت آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha