• سه‌شنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91052415030

/اختتاميه بخش دانشگاهي نمايشگاه قرآن/

فعاليت‌هاي قرآني دانشگاه‌ها به مهندسي جديد نياز دارد

رييس بخش دانشگاهي بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، با بيان اين‌كه «دانشگاه‌ها از توانايي بالايي در عرصه فعاليت‌هاي قرآني برخوردار هستند» گفت: فعاليت‌هاي قرآني دانشگاه‌ها به مهندسي جديد نياز دارد.

رييس بخش دانشگاهي بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، با بيان اين‌كه «دانشگاه‌ها از توانايي بالايي در عرصه فعاليت‌هاي قرآني برخوردار هستند» گفت: فعاليت‌هاي قرآني دانشگاه‌ها به مهندسي جديد نياز دارد.

به گزارش خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمهدي تقوي، در آيين اختتاميه بخش دانشگاهي بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم اظهار كرد: توقعي كه از اين بخش بوده و هست، توقعي ويژه و تخصصي است و بايد اين نگاه را پذيرفته و در همين سطح آن را ارزيابي كنيم.

وي با بيان اين‌كه «من در انجام مسووليت‌هاي مختلف از سوي مسوولان‌ بخش دانشگاهي كوتاهي نديدم» افزود: توقعي كه از دانشگاه در عرصه قرآن مي‌رود بسيار بالاست.

رييس بخش دانشگاهي بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، با اشاره به اين حديث از معصوم(ع) كه «اگر جوان مومني قرآن بخواند گوشت و خون او با قرآن در آميخته خواهد شد» افزود: جوانان بيش از آن‌كه ما تصور كنيم در پي قرآن هستند و چيزي جز قرآن نيز نمي‌تواند خلاءهاي دروني او را جبران كند.

تقوي اظهار كرد: فعاليت‌هاي قرآني در عرصه دانشگاهي فوق‌العاده است، ولي مشكل اينجا است كه ما با اين‌گونه فعاليت‌ها در عرصه دانشگاه‌ها چه تعداد دلداده به قرآن تحويل جامعه داده‌ايم.

وي گفت: يك جوان وقتي مي‌تواند ميان خود و قرآن پيوند مناسبي برقرار كند كه جامعيت، جهاني بودن و جاري بودن قرآن را براي وي بيان كنيم و اين به دليل آن است كه در غير اين صورت استعدادها و نيازهاي وي هدايت نشده و پاسخ داده نمي‌شوند.

رييس بخش دانشگاهي بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، اظهار كرد: جوانان دانشجو در پي اين هستند كه در مواجهه با قرآن از آن يك ديدگاه و نظام قرآني اخذ كنند و در برخي آثار مرتبط با اين كتاب الهي چنين ديدگاهي به وي ارائه نمي‌شود.

تقوي گفت: از سه الي چهار سال پيش مقام معظم رهبري به سازمان جهاد دانشگاهي ماموريت دادند كه در عرصه پژوهش‌هاي ميان رشته‌اي قرآني ورود پيدا كند، تلاش ما بر اين بوده است كه سعي كنيم به يك نظام جامع در اين عرصه برسيم و مجموعه‌ فعاليت يك ماهه اخير ما در طول ماه مبارك رمضان در بخش دانشگاهي در همين زمينه بوده است.

وي با بيان اين‌كه «در طول يك ماه برگزاري بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم بخش دانشگاهي اين نمايشگاه بيش از 120 نشست تخصصي برگزار كرده و اين بيانگر توانايي محتواي بسيار بالاي اين بخش است كه از آن استفاده نمي‌شود» ادامه داد: پيشنهادي كه من براي برگزاركننده اين نمايشگاه دارم يكي اين است كه به دليل حجم و توانايي بالاي اين بخش در عرصه انجام فعاليت‌هاي مختلف قرآني به ما سالني اختصاصي دهند و نيز فضاي بخش دانشگاهي را افزايش دهند تا مسوولان آن بتوانند به درستي فعاليت‌هاي قرآني دانشگاه‌ها را پوشش دهند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha