• پنجشنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98091410294
  • منبع : نمایندگی قزوین

حال و هوای پنجمین روز ثبت‌نام انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قزوین

حال و هوای پنجمین روز ثبت‌نام انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قزوین

ایسنا/قزوین پنجمین روز از ثبت‌نام داوطلبان با حضور چهره‌های اصولگرا و اصلاحطلب در ستاد انتخابات حوزهٔ مرکزی قزوین، آبیک و البرز به پایان رسید.

پنجمین روز از ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دورهٔ انتخابات مجلس شورای اسلامی، صبح امروز هم‌زمان با سراسر کشور در ستاد انتخابات حوزهٔ مرکزی قزوین، آبیک و البرز آغاز شد.

آمده‌ام تأیید صلاحیت بگیرم!

اولین داوطلب که برای ثبت‌نام مراجعه کرد حسین زکی زاده رئیس هیئت تیراندازی استان قزوین که دارای مدرک دکتری مدیریت است، وی هدف از ثبت‌نام را دریافت برگه تأیید صلاحیت دانست و گفت: در حال حاضر دو شرکت دارم و کارخانه بسته بندی‌ام در حال تأسیس است بنابراین برای حضور در مجلس و تبلیغات برنامه‌ای ندارم.

زکی زاده تصریح کرد: با گسترش فضای مجازی گرفتن تأیید صلاحیت سخت شده است به‌طوری‌که برای گرفتن تأیید صلاحیت باید آی دی شبکه‌های اجتماعی خود را بدهیم تا فعالیت در فضای مجازی نیز رصد شود بنابراین گرفتن این برگه بسیار مهم است و در موارد مختلفی می‌توان از آن استفاده کرد.

وی در ادامه بیان کرد: از نظر سیاسی نیز مستقل هستم ولی در موارد مختلف با اصولگراها همکاری کردم.

مشاور وزیر آموزش وپرورش ثبت نام کرد

محمد فاضل از مدیران کل سابق آموزش پرورش استان قزوین وهمچنین مشاور و مدیرکل حوزه وزارت آموزش و پرورش در دوره وزارت علی اصغر فانی، برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در قزوین ثبت نام کرد.

فاضل با بیان اینکه اعتقاد اصلاح طلبی دارد، تاکید کرد: با توجه به شناختی که از پتانسیل استان قزوین دارم و توانمندی و تجربه‌ای خود احساس می‌کنم می‌توانم دین خود را ادا کنم.

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز با حضور در ستاد انتخابات شهرستان قزوین، برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کرد.

رای من فقط رای قومی نیست

قاسمی در جمع خبرنگاران گفت: مهمترین وظیفه مجلس قانونگذاری خوب و نظارت درست است، اگر عملکرد نمایندگان  قزوین در  مجلس دهم را با مجلس اول مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که در هر دو زمینه نقد جدی به عملکرد نمایندگان وجود دارد.

وی افزود: مجلس باید در فرایند سه ساله نرخ بنزین را افزایش می‌داد و دولت موظف بود که به آن عمل کند ولی این اتفاق نیفتاد، ریل گذاری درست باید در مجلس شورای اسلامی شروع شود، در مجلس ما حکمرانی خوبی وجود ندارد و اغلب به فکر انتصاب هستند و در این صورت نمی‌توانند نظارت داشته باشند.

قاسمی خاطرنشان کرد: خاستگاه سیاسی من در کشور و استان روشن است اما تاکنون با هیچ فردی صحبت نکردم و معتقد هستم که ظرفیت و توانمندی باید به گونه‌ای باشد که آن مجموعه‌ها به سراغ تو بیایند.

وی تاکید کرد: برای داشتن رای از پایگاه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و  قومی برخوردارم، خودم را در معرض رای همه مردم قرار دادم و رای من فقط قومی نیست.

حضور نامزدهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی

لطف‌الله سیاهکلی مرادی، فاطمه محمدبیگی، میثم پیله‌فروش و باقر آقاعلیخانی چهار کاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی نیز امروز ثبت‌نام کردند.

میثم پیله‌فروش به‌عنوان اولین کاندیدای شورای ائتلاف انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر و ضمن خواندن بیانیه به مواردی ازجمله شرایط سخت فعلی، معیشت مردم، مشکلات سیاسی، مشکلات اقتصادی اشاره کرد.

وی افزود: سابقه ۱۴ سال تدریس در دانشگاه، تجربه ۱۳ ساله کارشناسی در بخش پژوهش مجلس می‌توانم در حوزه ارتقا کیفیت کمیسیون تخصصی‌ها قدم برمی‌دارم. به کار تشکیلاتی و گروهی اعتقاد قوی دارم و اگر به مجلس راه پیدا کنم ارتباط موفقی با رسانه‌ها برقرار می‌کنم و قبل از هر طرح و لایحه با جامعه نخبگان و دانشجویان مشورت می‌کنم.

پیله‌فروش تأکید کرد: تربیت‌بدنی و آموزش‌وپرورش رایگان، تأمین بیمه و خودکفایی، امکان اشتغال به کار، مبارزه با فساد اقتصادی ازجمله مواردی است که در مجلس پیگیری خواهم کرد.

وی بیان کرد: معتقد هستم در وضعیت فعلی کسی که برای تبلیغات بیشتر خرج کند منفورتر خواهد بود، من مدرس دانشگاه هستم و درآمد ماهانه‌ام هشت میلیون تومان است، همچنین یک ‌خانه ۶۰ متری در تهران و یک خانه پدری در قزوین دارم؛ یک ماشین L۹۰ دارم، هزینه تبلیغاتم نیز از منبع درآمدم است و اگر بیشتر شد پایم لنگ میزند.

این داوطلب با اشاره به برنامه‌های استانی خاطرنشان کرد: اولین اقدام که باید انجام داد جدا کردن حوزه انتخابیه آبیک، البرز و قزوین است بنابراین باید این سه حوزه یک نماینده داشته باشند، همچنین در جوار شهر آبیک یک نیروگاه عظیم برقی داریم که به واسطه نزدیکی هزینه انتقال برق به آبیک پایین است بنابراین می‌توان مشاغل مبتنی بر مصرف برق را آنجا گسترش دهیم.

کمیسیون فضای مجازی باید در مجلس ایجاد شود

لطف‌الله سیاهکالی مرادی، یکی دیگر از داوطلبان شورای نیروهای انقلابی نیز با حضور در جمع خبرنگاران گفت: مجلس شورای اسلامی نیازمند مردان قدرتمند و مجرب است، من نیز بعد از سی سال مدیریت در بخش‌های مختلف قدرتمند و شجاع هستم که اقدامات صورت گرفته‌ام این موضوع را نشان می‌دهد.

وی افزود: اگر به مجلس راه پیدا کنم معتقد هستم که اولین قانون که باید تغییر کند زیرساخت تجارت است و تصویب صد ماده در یک روز بزرگ‌ترین اشتباه بوده است.

این داوطلب خاطرنشان کرد: قانون مالکیت باید اصلاح شود، قانون انتخابات نیز بسیار ایراد دارد چراکه هرکسی با دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد می‌تواند به‌عنوان داوطلب ثبت‌نام کند درحالی‌که باید قوانین به‌گونه‌ای باشد که افراد مجرب وارد مجلس شوند.

وی تأکید کرد: یکی از مواردی که باید در مجلس دنبال شود تأسیس کمیسیون فضای مجازی است، با توجه به گسترش تکنولوژی هم‌اکنون نیاز است که در مجلس کمیسیون فضای مجازی ایجاد شود.

زیر چتر کسی نمی‌روم

محمدباقر آقاعلیخانی سومین داوطلب شورای ائتلاف نیروهای انقلابی با بیان اینکه دو ضعف عمده در مجلس فعلی وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر مجلس انقلابی، مدافع حرکات نظام نیست و از طرفی مجلس تخصصی نیست و رزومه نمایندگان این حرف را تایید می‌کند.

وی تاکید کرد: استان قزوین ظرفیت‌های بالایی دارد اما به جایگاه خود نرسیده است، من در حوزه صنعت متخصص هستم و هفت سال رئیس صنعت و معدن استان قزوین  و در مقطعی معاون وزیر صنعت بودم که اتفاقات مثبتی رقم زدم به طوریکه بودجه فرش در بدو ورود من  پنج میلیارد تومان بود که با رایزنی که داشتم بودجه آن را به ۵۰ میلیارد تومان افزایش دادم در این میان توجه ویژه‌ای به فرش اصیل قزوین  داشتم.

آقا علیخانی عنوان کرد: سال‌های آتی سال‌های عجیب و غریبی در دنیا خواهد بود چرا که فاز چهارم صنعتی شروع شده و فناوری اطلاعات بر دنیا حاکم شده است، ما نیز باید به سمت هوش مصنوعی برویم که من در این زمینه تخصص دارم.

وی تاکید کرد: دنیا به سمت هوش مصنوعی و شبیه سازی می‌رود باید در این حوزه‌ها ورود کرد، نماینده مجلس باید توانمندی داشته باشد که ۲۰ سال آینده را ببیند و در حوزه دانش بنیان برنامه ریزی کند.

این داوطلب خاطرنشان کرد: در قدم اول نماینده باید خودش باشد، اگر فردی زیر چتر کسی به مجلس بروند باید تصمیم آن‌ها را اجرایی کند بنابراین هیچ فشاری را نمی‌پذیریم و بر تخصص اعتقاد دارم.

وی بیان کرد: با توجه به سوابقی که دارم و  هفت سال عضو شورای اداری قزوین بودم بنابراین هیچ مدیری نمی‌تواند مرا دور بزند، تنها کاندیدایی هستم که در بخش خصوصی ورود پیدا کردم و واحدی که در آن فعال هستم ماهانه دو نیم میلیون دلار  صادرات انجام می‌دهد اما هزینه زیادی نمی‌کنم و تبلیغاتم متمرکز به فضای مجازی است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha