• سه‌شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۵۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403032215246
  • خبرنگار : 50552

اخبار کوتاه انتظامی استان قزوین

اخبار کوتاه انتظامی استان قزوین

ایسنا/قزوین مأموران پلیس استان قزوین در عملیات‌هایی جداگانه موفق به کشف سوخت دپو شده قاچاق در یک واحد تولیدی، دستگیری قاچاقچی سیگار، توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق و کشف اقلام خوراکی قاچاق شدند. 

بنا بر اعلام روابط عمومی نیروی انتظامی استان قزوین، سردار علی ابراهیمی، فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار کرد: در پی کسب خبری از پلیس امنیت اقتصادی فراجا مبنی بر دپوی گسترده و غیرمجاز سوخت در یکی از واحدهای تولیدی همجوار شهرستان تاکستان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس استان قرار گرفت.

وی افزود: به منظور بررسی میدانی، تیمی از مأموران پلیس امنیت اقتصادی فراجا و استان قزوین، به همراه مأموران انتظامی شهرستان تاکستان به این واحد تولیدی اعزام شده و در عملیاتی غافلگیرانه از آن بازدید کردند.

فرمانده انتظامی استان قزوین عنوان کرد: در بازدید انجام شده ۱۱۵ هزار و ۶۵۰ لیتر گازوئیل قاچاق که بدون هرگونه مجوز مثبته از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در مخازن ویژه ذخیره سوخت در انبار شرکت دپو شده بود کشف شد.

ابراهیمی با بیان اینکه ارزش ریالی سوخت کشف شده بالغ بر ۳۷ میلیارد ریال برآورد شده و یک نفر نیز در این خصوص دستگیر شده، خاطرنشان کرد: سوخت و منابع فسیلی متعلق به تمامی مردم بوده و حراست از آن به منظور بهره‌مندی نسل‌های آینده و ایجاد توسعه و آبادانی در کشور وظیفه آحاد جامعه است.

کامیون حامل سوخت قاچاق در تاکستان توقیف شد

سرهنگ کوروش عزیزی، فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان نیز اظهار کرد: مأموران کلانتی ۱۳ نرجه شهرستان تاکستان حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه کامیونت مشکوک شده و بلافاصله دستور توقف آن را صادر کردند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مأموران پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن، ۱۴ هزار و ۴۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق که فاقد هرگونه مجوز مثبته از شرکت نفت بود را کشف کردند.

عزیزی با بیان اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این محموله قاچاق را ۴میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتب، جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف اقلام خوراکی قاچاق درتاکستان 

فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی این شهرستان حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودرو مشکوک شدند.

وی افزود: پس از دستور توقف خودرو، راننده اقدام به متواری شدن از صحنه کرد که پس از طی مسافتی تعقیب و مراقبت، متوقف و تعداد ۱۹۸ قوطی انواع نوشابه خارجی و ۲۲۰ عدد شکلات و چیپس خارجی فاقد مجوز کشف شد.

عزیزی ادامه داد: در عملیاتی دیگر نیز مأموران کلانتری ۱۱ امام در بازرسی از یک خودرو، ۴۵۷ قوطی انواع نوشیدنی خارجی فاقد هر گونه مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان با اشاره به اینکه برخورد قاطع پلیس با قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از ورود کالاهای ممنوعه یکی از اولویت‌های اصلی انتظامی است، خاطرنشان کرد: در مجموع این ۲ عملیات، بیش از یک میلیارد ریال کالای قاچاق کشف، ۲ دستگاه خودروی سواری توقیف و ۲ متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

پلیس قاچاقچی سیگار را ناکام گذاشت

سرهنگ داود عبدالمالکی، جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین در خبر دیگری اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین کنترل خودروهای عبوری در آزاده راه قزوین به زنجان به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شده و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: راننده خودرو به محض مشاهده مأموران با افزایش سرعت و رانندگی مخاطره‌آمیز قصد انحراف خودروی پلیس و دیگر خودروهای عبوری از جاده را داشت که پس از اطمینان از عدم توفیق در فرار از دست پلیس، خودرو را در لاین سبقت آزادراه رها کرده و از محل متواری شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: مأموران به منظور پیشگیری از بروز حادثه برای دیگر خودروها، بلافاصله به اجرای تمهیدات ترافیکی پرداخته و خودرو را به حاشیه امن جاده منتقل کردند.

عبدالمالکی با اشاره به اینکه در بازدید از این خودرو ۱۵۳ هزار و ۲۰۰ نخ سیگار قاچاق به ارزش تقریبی ۴ میلیارد ریال کشف شد، خاطرنشان کرد: تلاش‌ها برای شناسایی راننده خودرو در دستور کار پلیس قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۳ ۱۳:۴۹

باسلام وخسته نباشید خدمت ماموران انتظامی عزیز،در شهرستان تاکستان .قزوین خیلی از این اتفاقات میفته،شهر پر از مواد و معتاد شده،بطوری که شکایت هم میکنی معتاد ها روجمع نمی کنن،خواهش می کنیم به این شهرستان تاکستان بیشتر رسیدگی بشه،باتشکر فراوان

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۳ ۱۳:۵۳

سلام وخسته نباشید خواهشمندیم به شهرستان تاکستان بیشتر رسیدگی بشه بلکه این جور خلافها جمع بشه ومعتادین رو ازشهر جمع کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۴ ۰۴:۰۵

باسلام ادب احترام حضور محترم ریاست آگاهی استان ضمن تشکر وقدردانی از زحمات شبانه روزی شما بزرگوار همواره از درگاه خداوند متعال برای شما وپرسنل وظیفه شناس ومتعهد شما آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون را خواستاریم. ارادتمند شما .شهروند