• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403032315671
  • خبرنگار : 50560

مسئول فضای مجازی سپاه صاحب‌الامر (عج):

به بهانه «همستر کامبت» خواهان اجرای قانون فضای مجازی هستیم

به بهانه «همستر کامبت» خواهان اجرای قانون فضای مجازی هستیم

ایسنا/قزوین مسئول فضای مجازی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: به بهانه بازی همستر کامبت، از نمایندگان مجلس و رئیس‌جمهور آینده تقاضا داریم که قانون تصویب‌شده برنامه پنجم توسعه، مصوبه قدیمی شورای عالی فضای مجازی که از سال ۱۳۸۴ در حال خاک خوردن است، به منصه اجرا درآید.

محمدرضا خوش‌عقیده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بازی «همستر کامبت» که این روزها در بین تمامی سنین و در منطقه آسیا توانسته بیش از ۶۰ میلیون مخاطب جذب کند، ممکن است برخی آسیب‌های اجتماعی داشته باشد که نیاز است کاربران آن دقت بیشتری در برخورد با آن داشته باشند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش کارشناسان فضای مجازی، بیش از ۱۰ میلیون ایرانی جزو کاربران این ربات تلگرامی هستند و این موضوع زنگ خطری جدی را برای جامعه به صدا درآورده است و باید منتظر آسیب‌های ناشی از آن در سال‌های آتی باشیم.

مسئول فضای مجازی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: این روزها شاهد حضور افرادی در تلگرام هستیم که پیش از ترند شدن بازی همستر اصلاً در فضای مجازی غربی حضور نداشتند اما این روزها مکرراً در این فضا آنلاین هستند. کاربران این ربات تلگرامی به امید اینکه روزی سکه‌هایی که براثر ضربه زدن به صفحه گوشی خود به دست می‌آورند به پول نقد تبدیل شود، در حال صرف وقت هستند و چنانچه این بازی در خوشبینانه‌ترین حالت، اگر حساب شخصی افراد را هک نکند قطعاً باعث آسیب‌های روحی و روانی برای کاربران می‌شود.

وی ادامه داد: در قانونی و غیرقانونی بودن این بازی، اطلاع‌رسانی از سوی مسئولان و دستگاه‌های متولی صورت نگرفته اما شنیده‌ها حاکی از آن است که ترویج‌دهندگان این بازی چند وقتی است که اظهار دارند؛ سکه‌های حاصله از بازی همستر کامبت در کیف پول مجازی رمز ارزها به‌زودی رسمیت پیدا می‌کند اما تا به امروز هیچ نشانه‌ای از تحقق این وعده دیده نشده است.

خوش‌عقیده خاطرنشان کرد: هرلحظه ممکن است که این بازی از دسترس مخاطبان خارج شود لذا شهروندان اگر اصرار به حضور در این بازی دارند، با این دیدگاه به موضوع نگاه کنند تا درصورت کلاه‌بردار بودن ربات، کمتر آسیب روحی ببینند. سرخوردگی کاربران، ناشی از شکست در این بازی کمترین آسیبی است که در صورت عدم تحقق وعده‌های ربات همستر کامبت شامل مخاطبین آن می‌شود.

مسئول فضای مجازی سپاه صاحب‌الامر (عج) گفت: دیده‌ شده که در برخی وب‌سایت‌های خرید و فروش داخلی سکه‌های حاصل از ربات همستر کامبت به قیمت بالا به فروش می‌رسد. هنوز غیرقانونی بودن این بازی توسط مقامات ارشد و پلیس فتا اطلاع‌رسانی نشده، اما تقاضا می‌شود که دستگاه‌های متولی نسبت به نظارت خریدوفروش‌های این‌چنینی اهتمام ورزند و شهروندان آگاه باشند و از انجام این معاملات بپرهیزند. بی‌شک مسئولین در اطلاع‌رسانی و بررسی هرچه بیشتر این موضوع وظیفه‌ دارند و اصحاب رسانه نیز باید مطالبه‌گر این موضوع باشند.

وی خاطرنشان کرد: از نمایندگان مجلس و رئیس‌جمهور آینده تقاضا داریم که قانون تصویب‌ شده برنامه پنجم توسعه، مصوبه قدیمی شورای عالی فضای مجازی که از سال ۱۳۸۴ در حال خاک خوردن است، به منصه اجرا درآید و فعالیت شبکه ملی اطلاعات یکی از مطالباتی است که در این راستا می‌تواند منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی شود چراکه یکی از وظایف شبکه ملی اطلاعات پاسخگو کردن پلتفرم‌های خارجی در قبال تبلیغات و اعتمادی که از این راه از مردم جلب می‌کنند، است.

مسئول فضای مجازی سپاه صاحب‌الامر (عج) در پایان تصریح کرد: وزیر ارتباطات وعده تحقق و ساماندهی زیرساخت‌های اطلاعات امن و پایدار ملی که در کشور ما از آن «شبکه ملی اطلاعات» یاد می‌کنیم، را دادند و امیدواریم که این موضوع مورد توجه بیشتری قرار گیرد و ضمانت اجرایی داشته باشد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha