• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403032315719
  • خبرنگار : 50553

مشارکت ۹۹ میلیادری قزوینی‌ها در طرح «نذر قربانی»

مشارکت ۹۹ میلیادری قزوینی‌ها در طرح «نذر قربانی»

ایسنا/قزوین معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین گفت: سال گذشته شهروندان قزوینی ۹۹ میلیارد ریال بابت نذر و قربانی در عید قربان کمک کردند و برای سال جاری نیز پیش‌بینی‌ شده ۱۱۷ میلیارد ریال در راستای نذر قربانی کمک نقدی از سوی مردم صورت گیرد.

همت امانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از سنت‌های حسنه که در روز عید سید قربان به آن تأکید و توصیه‌ شده قربانی کردن است و کمیته امداد یکی از پیشگامان نشر و توسعه فرهنگ این سنت حسنه محسوب می‌شود.

وی افزود: اولین هدف کمیته امداد در طرح «نذر قربانی» ترویج فرهنگ و سنت حسنه انفاق و قربانی در بین آحاد جامعه است و هدف دوم نیز فراهم کردن فضای حضور مردم و مشارکت حداکثری به‌منظور کمک به نیازمندان و ارتقای سطح رفاه نیازمندان در تأمین غذا است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین تصریح کرد: هدف بعدی ایجاد همبستگی مادی، معنوی، اجتماعی، همدلی و نوع‌دوستی در جامعه است که بابت این اهداف برنامه‌های مختلف در سطح استان در ایام دهه امامت و ولایت به‌خصوص عید قربان اجرا می‌شود و مردم نیز استقبال خوبی دارند.

وی بیان کرد: با توجه به نوع فرهنگی که در جامعه وجود دارد و نگاه نیکوکارانه که مردم ما دارند همواره شاهد همکاری مردم با کمیته امداد بوده‌ایم و مصداق این امر در نوع‌دوستی مردم در برنامه‌های مختلف کمیته امداد نمایان است.

امانی ادامه داد: سال گذشته شهروندان قزوینی ۹۹ میلیارد ریال بابت نذر و قربانی در عید قربان کمک کردند و برای سال جاری نیز پیش‌بینی‌ شده ۱۱۷ میلیارد ریال در راستای نذر قربانی کمک نقدی از سوی مردم صورت گیرد.

وی بیان کرد: شهروندان می‌توانند برای کمک در راستای نذر و قربانی به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان مراجعه کنند؛ همچنین دریافت کمک‌ها از طریق روش‌های نوین و مراجعه به آدرس http://www.33808.ir و کد دستوری ستاره ۸۸۷۸ ستاره ۰۲۸ مربع امکان‌پذیر است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد قزوین در پایان اظهار کرد: در سال جاری با هماهنگی امور مساجد استان پویشی تحت عنوان «هر مسجد یک قربانی» برای اولین بار برگزار خواهد شد تا از ظرفیت مسجد استفاده کنیم و فرهنگ‌سازی نذر قربانی و عدالت در توزیع اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha