• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403032315689
  • خبرنگار : 50553

مدیرکل کانون پرورش فکری قزوین مطرح کرد

فعالیت ۱۲۰ مربی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین

فعالیت ۱۲۰ مربی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین

ایسنا/قزوین مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین گفت: در مجموع بالغ‌بر ۶۰ مربی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین فعال هستند و برخی از مربیان نیز به‌صورت غیررسمی با ما همکاری می‌کنند که با در نظر گرفتن این آمار بیش از ۱۲۰ نفر مربی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین فعالیت دارند.

علی‌اکبر موسوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در استان قزوین ۲۲ مرکز فرهنگی و هنری وجود دارد که ۱۶ مرکز ثابت، پنج مرکز سیار و یک مرکز پستی هستند و به‌طورکلی بالغ‌بر ۶۲ فعالیت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام می‌شود. فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان بر مبنای کتابخانه‌های کانون است و در این کتابخانه‌ها نیز مراکز تخصصی برای کودکان و نوجوانان وجود دارد و کسانی که عضو کانون می‌شوند می‌توانند از این کتاب‌ها استفاده کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین بیان کرد: مراکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در روستاها و مناطقی که کتابخانه ثابت ندارند حضور پیدا می‌کنند و کتاب به کودکان و نوجوانان امانت‌ داده می‌شود.

وی گفت: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلاس‌های چون آشنایی با قرآن و احادیث، آشنایی با احکام دینی، قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، بحث و نقد کتاب، معرفی مشاغل، نقاشی، طراحی، سفالگری، انواع کاردستی، نشریه نگاری، کارگاه ساخت نشریه دیواری، داستان‌نویسی، شعر سرایی، نوشتن خلاق، نجوم، سرود، معرفی سرزمین، مفاخر، مشاغل و وقایع، نقد و گفتگو، نقد آثار پویانمایی و فیلم، فن بیان، نقالی و شاهنامه‌خوانی، تصویرسازی، نقاشی روی شیشه، نقاشی‌خط، خوشنویسی، نگارگری، کلاژ، کاغذ و تا، کاردستی، نمایش خلاق، عکاسی، صنایع‌دستی، بازیگری، کارگردان، نمایشنامه‌نویسی، ساخت ‌عروسک‌ نمایشی، عروسک‌گردانی، پویانمایی، فیلم‌سازی، فلسفه برای کودکان، خوانش متون ادبی، رباتیک، بازی خلاق، پرورش نگاه جستجوگر، حال خوش زندگی، نوشتن خلاق، بازی‌های بومی، بازی‌های فکری، بازی‌های گروهی و رومیزی، انواع مهارت‌های زندگی، معرق و مشبک، پتینه و دکوپاژ، هوافضا، محیط‌زیست برگزار می‌شود.

موسوی ادامه داد: همچنین کلاس‌های مادر و کودک، مسی پلی، بازی حرکتی، آواورزی، لذت آشپزی، کتاب بازی ویژه کلاس اولی‌ها، چرتکه، مهندسی خلاق، اسکرچ، نقاشی روی سفال، نقاشی روی پارچه، ریتم و گیم، بازی و شادی باهدف تخلیه هیجان، نجوم، شطرنج، بازی ریاضی، نقالی نوجوان، نمایش نوجوان، از ایده تا اجرا، تصویرسازی، طراحی، فتوکلاژ، آواز، فن بیان، خبرنگاری، مهارت‌های زندگی، حال خوش زندگی، عروسک‌سازی اقوام، گلدوزی با دست، دوخت و دوز، چرم‌دوزی، ساخت زیورآلات، بازی با علم و دوبله از دیگر کارگاه‌های ویژه در فصل تابستان است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ عنوان برنامه آموزشی و تفریحی برای تابستان امسال هدف‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیش از ۱۰ هزار نفر عضو هستند و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۱۰ هزار نفر در تابستان ۱۴۰۳ از کلاس‌های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استفاده کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین تصریح کرد: در مجموع بالغ‌بر ۶۰ مربی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین فعال هستند و برخی از مربیان نیز به‌صورت غیررسمی با ما همکاری می‌کنند که با در نظر گرفتن این آمار بیش از ۱۲۰ نفر مربی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین واقع در سه‌ نقطه شهر قزوین از جمله شهرک کوثر خیابان شهید محلاتی، خیابان سعدی و مرکز سوم واقع در خیابان تالار است و مابقی مراکز نیز در سطح استان قزوین فعالیت می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین اظهار کرد: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین اردوهای تفریحی نیز برای اعضا برگزار می‌شود که این موارد شامل اردوهای شهری و بازی‌های بومی محلی است.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین از رده سنی ۵ سال تا ۱۸ سال پذیرش عضو انجام می‌دهد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به مراکز عضوی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha