• سه‌شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99023021750
  • منبع : نمایندگی قزوین

استاد دانشگاه پیام نور قزوین:

در روز قدس ابتکار عمل در دست مردم است

در روز قدس ابتکار عمل در دست مردم است

ایسنا/قزوین استاد دانشگاه پیام نور قزوین با اشاره به اینکه در روز قدس ابتکار عمل در دست مردم است، گفت: اگرچه به لحاظ میدانی حضور مردم در خیابان و فریاد «قدس باید آزاد گردد» موثر است ولی کافی نیست؛ مردم می‌توانند با هشتگ «قدس باید آزاد گردد» و دیگر هشتگ‌ها و ترند شدن این‌ها در تراز جهانی، روز قدس را به دنیا یادآوری کنند.

ادریس محمدی، استاد دانشگاه پیام نور قزوین و جامعه‌شناس سیاسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روز قدس صرفاً به فلسین و دیگر ساکنان آن منطقه اختصاص ندارد بلکه این روز فراتر از یک مذهب و دین است و می‌توان گفت که برای همه بشریت است، البته نه هر بشری بلکه بشری که وجدان بیداری دارد.

وی ادامه داد: روز قدس را روز مقابله با سیطره تفکر ضد بشری بر جهان می‌دانیم چون روز اسلام وحیانی و حقیقی است.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: روز قدس در کشورهای اسلامی این نوید را می‌دهد که مسلمانان می‌توانند با فریاد آزادی خواهی حقانیت خود را اثبات کرده و ضمناً دعوت به وحدت کلمه حول محور قدس را داشته باشند. ما در یک دهه اخیر خیانت‌هایی بر آرمان قدس از ناحیه ارتجاع منطقه داشتیم که می‌بینیم در ۲ و سه سال اخیر این خیانت‌ را به‌صورت آشکار انجام می‌دهند که یقیناً این گام برای نسل‌های آینده و وجدان‌های بیدار قابل بخشش نخواهد بود.

وی تشریح کرد: در این ایام می‌بینیم که ویروس کرونا در جهان همه مسائل فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را تحت تأثیر خود قرار داده است مسئله فلسطین هم در اصل بی‌تأثیر از این روز نیست، علی‌رغم اینکه رژیم غاصب صهیونیستی تلاش دارد ذهن مردم جهان را به سوی کرونا منحرف کند تا دنیا مسائل فلسطین را به فراموشی بسپارد.

محمدی عنوان کرد: روز جهانی قدس به ابتکار حضرت امام خمینی(ره) نام‌گذاری شد و اسرائیل در تلاش است تحت تأثیر کرونا اجرایی نشود. باید در ایران و برخی از کشورهای جهانی ابتکاراتی برای روز قدس اعم حضور در فضای مجازی و حتی رژه‌های موتوری در حمایت از روز جهانی قدس ایجاد شود.

عدم حضور در خیابان دلیلی بر فراموشی روز قدس نیست

وی بیان کرد: امروز رژیم صهیونیستی با سوءاستفاده از کرونا می‌خواهد این ویروس را در سطح جهانی، منطقه و کشورهای اسلامی رسانه‌ای کرده و بگوید تجمعات در این ایام منجر به تشدید کرونا می‌شود؛ در حقیقت رژیم صهیونیستی با این اقدام در خفا مردم را به عدم حضور در روز جهانی قدس تشویق می‌کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: دشمن بداند کشورهایی که وجدان بیداری دارند و خودشان را داعیه‌دار روز قدس می‌دانند قطعاً شرایط را به گونه‌ای برای حضور مردم در صحنه فراهم خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ویروس کرونا عدم تجمعات و فاصله‌گذاری اجتماعی را  تأکید می‌کند ولی ابتکار در دست مردم است و قطعاً در رسانه‌ها و فضای مجازی بازتاب حضور مردم در صحنه را شاهد خواهیم بود اگرچه به لحاظ میدانی حضور مردم در خیابان و فریاد «قدس باید آزاد گردد» موثر است ولی کافی نیست.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: عدم حضور در خیابان دلیلی بر فراموشی روز قدس نخواهد بود. مردم می‌توانند با هشتگ «قدس باید آزاد گردد» و دیگر هشتگ‌ها و ترند شدن این‌ها در تراز جهانی، روز قدس را به دنیا یادآوری کنند.

محمدی در پایان در خصوص معامله قرن عنوان کرد: اسرائیل در تلاش است در سکوت جهانی و معطوف شدن اذهان دنیا به کرونا اقدامات میدانی و عملیاتی معامله قرن را پیش ببرند علی‌رغم اینکه یک سکوت جهانی در این خصوص حاکم است ولی یقیناً فردای روز جهانی قدس مجدداً فکرها، دل‌ها و اذهان متوجه قدس خواهد شد و نقشه‌های شوم جریانات غربی، عبری و عربی را نقش بر آب خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha