• جمعه / ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99011507385
  • خبرنگار : 50147

ورزش خانگی در روزهای قرنطینه

ورزش خانگی در روزهای قرنطینه

ایسنا/بوشهر یک کارشناس تربیت بدنی می گوید: در این روزهای قرنطینه که امکان حضور در باشگاه ها و اماکن ورزشی وجود ندارد انجام ورزش خانگی برای حفظ سلامتی اهمیت بالایی دارد.

مجتبی کرمی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: در روزهای ماندن در خانه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا برای اینکه سلامتی خود را حفظ کرده و دچار اضافه وزن نشویم رعایت برخی نکات ضروری است.

وی با برشمردن برخی از ورزش های خانگی اظهار کرد: این ورزش ها نیاز به فضای زیادی ندارد و حتی درون اتاق و یا حیاط می توان آنها را انجام داد. اگر آپارتمان دارید نیز بالای پشت بام و یا در تراس منزل نیز می توانید این حرکات را انجام بدهید.

این کارشناس توصیه کرد: به طور کلی در روز ۱۵ الی ۳۰ دقیقه ورزش کردن ضروری است. ورزش در خانه می تواند نکته اساسی و مهمی برای جلوگیری از چاقی یا همان(اضافه وزن) باشد.

کرمی تاکید کرد: برای شروع انجام حرکات ورزشی لازم است که بدن خود را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه گرم کنید.

وی در پاسخ به اینکه چطور بدن خود را گرم کنیم، گفت: با درجا زدن، طناب زدن، و حرکات کششی، حرکت پروانه ایستاده، پل زدن با آرنج یا تخته، طناب زدن با پروانه، راه رفتن با کش با پاهای بسته و انجام حرکات بدنسازی، و شکم شنا می توان این کار را انجام داد. همچنین می توانید یک بطری پلاستیکی را با آب یا خاک پر کرده -با خاک بهتر است، چون نسبت به آب وزن بیشتری دارد- و جایگزین خوبی برای دمبل است. حتی می توانید با کتاب های سنگین دمبل درست کنید، تعدادی کتاب روی هم گذاشته و با دستانتان برداشته و دستتان را موازی روبروی سینه بگیرید و بعد دستها را بالا ببرید و به حالت اولیه برگردانید. به صورت دم و بازدم این حرکات توصیه می شود، در ست ۳ تایی و هر ست ۱۲ بار تکرار شود و بین هر ست بین نیز چند دقیقه استراحت شود.

این کارشناس ورزشی عنوان کرد: انجام این فعالیت ها همینطور باعث می شود رفتارهای رژیمی بهتری را در تمام طول روز اتخاذ کنید و وسوسه های شما برای مصرف شیرینی جات و کالری با چربی بالا کاهش یابد.

مجتبی کرمی یادآور شد: مواد قندی و نشاسته ای به آسانی به چربی تبدیل شده و در بدن ذخیره و منجر به چاقی می شود. برای رعایت رژیم توصیه می شود از مواد غذایی کم کالری یا چربی سوز مانند سبزی ها و میوه ها غلات سبوس دار استفاده شود.

وی با اشاره به افزایش تعداد وعده های غذایی در روزهای قرنطینه گفت: به طور مثال اگر ۳ وعده غذا می خورید باید تبدیل به ۶ وعده شود، نه اینکه مقدار غذا زیاد شود. بلکه همان مقدار غذایی که در ۳ وعده میل می کردید الان باید به ۶ وعده تقسیم شود و هر وعده غذایی باید کمتر از وعده های قبل باشد. تکرار می کنم که هر وعده غذایی باید کمتر از وعده های قبل باشد و همچنین پروتئین را در وعده های غذایی فراموش نکنید زیرا پروتئین به حفظ وزن کمک می کند و سیری بیشتری به دنبال دارد و باعث افزایش متابولیسم بدن می شود.

وی تصریح کرد: توصیه می شود در هر وعده غذایی ۲۵ تا ۳۰ گرم پروتئین مصرف شود. آب فراموش نشود و در طول روز سعی کنید آب کافی بنوشید. کمبود آب در انجام واکنش های بیوشیمیایی حیاتی که داخل بدن انجام می شود اختلال ایجاد می کند. همچنین باید بدانیم که آب در حفظ سلامت شادابی و طراوت پوست تاثیر مهمی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۵ ۱۸:۳۰

احسنت انجام این موارد برای یک فرد سالم لازم است