• چهارشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401102114514
  • خبرنگار : 50552

امام جمعه قزوین:

قتل‌عام‌های دنیا صادرات تمدن غرب است

قتل‌عام‌های دنیا صادرات تمدن غرب است

ایسنا/قزوین نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: خروجی تمدن غرب برای دنیا، قتل‌عام‌هایی است که در کشورهایی نظیر افغانستان، یمن، سوریه و عراق می‌بینیم، تمام این قتل‌عام‌ها صادرات تمدن غرب است، اما صادرات تمدن اسلامی فرهنگ امیرالمؤمنین(ع) و اخلاق کریمانه پیامبر(ص) است.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در همایش فرماندهان کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان قزوین که چهارشنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱، در ستاد فرماندهی انتظامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در سوره عصر فرموده انسان در خسران و زیان‌کاری بزرگی قرار دارد، معنای کلمات ضرر و خسران متفاوت است، ضرر به معنای سود نکردن بوده، اما خسران از دست دادن سرمایه است.

وی ادامه داد: خداوند در سوره کهف می‌فرماید خسارت‌زده‌ترین آدم‌ها کسانی هستند که تمام سعی و کوشش‌ خود را خرج دنیا کرده‌اند، به این معنا که تمام استعدادها، دغدغه‌ها و دوندگی‌هایشان خرج مسائل دنیوی شده است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: زمانی که قیامت شد و پرده‌ها کنار رفت معنای این خسارت‌ها آشکار می‌شود، به همین دلیل نام قیامت یوم‌الحسرت است، یعنی قیامت روزی است که آدم‌ها حسرت می‌خورند که چرا عمر خود را به بطالت گذرانده‌اند.

وی بیان کرد: برای مثال ممکن است در دنیا کسی دلش را به دریافت رشوه خوش کند، اما حقیقت این است که او شرف  و حیثیت خود و همچنین رضای خدا را در ازای دریافت این رشوه از دست داده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: مسئولیت فرماندهان دغدغه‌مند، دلسوز و پای‌کار انتظامی این است که بتوانند این قبیل فرهنگ‌های ایمانی را در سازمان جدی‌تر کنند و مبلّغ دین باشند، چرا که تبلیغ دین وظیفه هر مسلمان بوده و تنها بر عهده حوزه‌های علمیه نیست.

وی تأکید کرد: در قیامت مقام و مسئولیت‌ها، شهرت‌ها، میز و صندلی‌ها و ثروت‌ها گم می‌شود و نتیجه‌ای برای افراد ندارد، بنابراین نباید روی این موارد سرمایه‌گذاری کنیم.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: پیامبر(ص) فرمودند آدم‌ها خواب هستند، زمانی که می‌میرند بیدار می‌شوند، در آیه ۱۰۰ سوره مؤمنون نیز آمده که در قیامت برخی افراد به خدا می‌گویند ما را به دنیا بازگردان تا کوتاهی‌های خود را جبران کنیم، اما آنجا کسی خریدار این قبیل پیشنهادات نیست.

وی یادآور شد: خداوند در ادامه سوره عصر فرموده کسانی در قیامت جزو افراد خسران‌دیده محسوب نمی‌شوند که ایمان راستین آورده‌اند، بنابراین ما دائم باید ایمان خود را رصد کنیم تا مبادا با ایمان لفظی از دنیا برویم.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: خروجی ایمان، عمل صالح است، اگر ما برای ریا نماز بخوانیم یا اگر با نیت غیر از رضای خدا به فقرا کمک کنیم این ناشی از تقوا و عمل صالح نیست، بلکه ریاست، تنها اعمالی در دسته اعمال صالح قرار می‌گیرند که برای رضای خدا باشند.

وی افزود: اکنون در دنیا کلمات زیبایی را می‌بینیم که پشت صحنه‌ای خونین و خشن دارند، اکنون کلمه آزادی معمولاً از دهان کسانی بیرون می‌آید که خودشان از قاتلین حریت هستند، امروز کلمه دموکراسی را کسانی به کار می‌برند که از چنگال آنان خون می‌چکد و از قلم‌هایشان توهین و خشونت می‌بارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: اهانتی که اخیراً یک نشریه فرانسوی نسبت به ساحت مرجعیت و رهبری داشته است، مشابه توهین سلمان رشدی ملعون بود، همه عاقبت سلمان رشدی را دیدیم که چگونه خسر الدنیا و الاخره شد، اقدام نشریه فرانسوی نیز این‌گونه بود.

وی بیان کرد: خروجی تمدن غرب برای دنیا، قتل‌عام‌هایی است که در کشورهایی نظیر افغانستان، یمن، سوریه و عراق می‌بینیم، تمام این قتل‌عام‌ها در دنیا صادرات تمدن غرب است، اما صادرات تمدن‌ ما «الجار ثم‌الدار» است، صادرات تمدن ما فرهنگ امیرالمؤمنین(ع) و اخلاق کریمانه پیامبر(ص) است.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: روحانیت، پلیس، نیروهای نظامی و انتظامی، بازاریان، تجار، فرهنگیان، دانشگاهیان و همه مشاغل و انسان‌ها نقاشان عرصه جهانی تمدن اسلامی هستند، هرکس یک گوشه‌ای از این تمدن را نقاشی می‌کند و در زیباسازی تمدن اسلامی نقشی ایفا می‌کند، همه ما موظفیم در میدان عمل کاری نکنیم که این نقاشی خراب شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha