• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۷ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 97041910091
  • منبع : نمایندگی قزوین

تأمین آب مورد نیاز 120 خانوار با سد «آقابابا»ی قزوین

تأمین آب مورد نیاز 120 خانوار با سد «آقابابا»ی قزوین

ایسنا/قزوین جانشین سابق فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: اگر 10 روز بارندگی خوبی داشته باشیم سد آقابابا نیز می‌تواند در عرض 10 روز پر شود و 120 خانواده می‌تواند از این طریق به‌راحتی امرارمعاش کنند.

به گزارش ایسنا، سردار «عبدالله عراقی» در حاشیه بازدید از سد خاکی آقابابا در جمع خبرنگاران گفت: نقش سپاه در سازندگی کشور برای هیچ‌کس پوشیده نیست پس از جنگ همه فکر می‌کردند باید چه‌کاری را انجام دهند و همه نیروها بیکار می‌شوند با اذن حضرت امام خمینی(ره) مجموعه‌ای به‌عنوان بسیج سازندگی در سپاه راه افتاد.

وی افزود: در این مجموعه همه توان سپاه خارج از موضوعات نظامی را برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم به کار گرفته و پروژه‌های بسیار و سدهای بزرگی را راه‌اندازی کردیم، انجام وظیفه سپاه در بحث بحران آب خوزستان واقعاً یک کار بی‌نظیری در دنیا است به گونه‌ای که تقریباً 90 کیلومتر لوله‌گذاری با قطر 2 متر در مقطع زمانی کوتاه انجام گرفت.
 

جانشین سابق فرمانده نیروی زمینی سپاه اظهار کرد: علی‌رغم غیرممکن بودن کارها سپاه توانست خدمتی را به کشور انجام دهد، امروز توصیه مقام معظم رهبری این است که ما باید حتماً به مجموعه سپاه و بسیج کمک کنیم، چون دولت، اسلامی و در خدمت مردم است همه بسیج شدند و تلاش می‌کنند.

وی یادآور شد: در قزوین پروژه‌های بسیار زیادی با هزینه‌های کمی اجرا شده است، کلیات این است که سپاه همان‌طور که در سیستان و بلوچستان آب‌رسانی می‌کند، خوشحال است در مناطق دیگر هم یک‌خانه برای محرومان می‌کند.

عراقی خاطرنشان کرد: امروز همه به سپاه اعتماد دارند، چون سپاه از جان و آبرو و حیثیت خودش مایه می‌گذارد و هرکجا که وارد شدند بسیار موفق عمل کردند.

عراقی با اشاره به سد خاکی آقابابا تصریح کرد: سد خاکی آقابابا اگر راه‌اندازی شود باری را در کشور ندارد از دهه 50 که سیستان و بلوچستان دچار کم‌آبی شد، ژاپنی‌ها مطالعه کردند و آنجا مخازنی را به نام چاه نیمه آماده کردند به‌طوری‌که سیلاب‌هایی که از هیرمند سرریز می‌شود به مدت 7 سال می‌تواند آب استان را تأمین کند.

وی یادآور شد: اگر 10 روز بارندگی خوبی داشته باشیم سد آقابابا نیز می‌تواند در عرض 10 روز پر شود، باید چاه عمیقی به آن اضافه شود و 120 خانواده می‌تواند به‌راحتی امرارمعاش کنند و زمین‌های بالادست خود را به‌صورت صنعت و مدرنیزه آبیاری کنند.

جانشین سابق فرمانده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: امروز دوره آبیاری سنتی و پرت آب‌گذشته است باید قدر یک قطره آب را بدانیم در طی این 40 سال جمعیت ما 2 برابر ولی مصرف 110 برابر شده است، اگر رعایت نکنیم در آینده نه‌تنها باغی نخواهیم داشت بلکه در تهیه آب شرب هم مشکل خواهیم داشت.

وی یادآور شد: کمبود آب خطری جدی است که کل کشور را تهدید می‌کند و همه باید برای حل بحران کم‌آبی همراهی و تلاش کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha