• چهارشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98071007827
  • منبع : نمایندگی قزوین

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

نیروی انسانی کارآمد نقش اساسی در توسعه بخش کشاورزی دارد

نیروی انسانی کارآمد نقش اساسی در توسعه بخش کشاورزی دارد

ایسنا/قزوین معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: نیروی انسانی متخصص و کارآمد می‌تواند نقش اساسی در توسعه بخش کشاورزی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، طلایی معاون وزیر جهادکشاورزی در نشست معاونین توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان‌های منطقه یک کشور که با حضور فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و معاونین توسعه مدیریت و منابع ۱۹ استان کشور در مجموعه باغستان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بستر و شرایط مناسب که برای توسعه فراهم است و انتظار می‌رود از آن به‌خوبی استفاده شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: وجود ابزار مناسب و نیروی انسانی زبده می‌تواند از بروز چالش‌ها در بخش کشاورزی جلوگیری کند.

وی بر لزوم اهمیت استفاده مناسب از تکنولوژی، علم نوین و مدیریت مناسب در منابع انسانی تأکید کرد و یادآور شد: تا سال ۱۴۰۰ باید ۳۰ درصد نیروهای انسانی را کاهش داد و نیروها را از کمیت به کیفیت ارتقا دهیم.

طلایی تأکید کرد: روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی باید عمده تلاش خود را بر روی حل مشکلات کشاورزان قرار دهند در همین راستا نیز باید از ظرفیت موجود در قانون برای خدمت بهتر و بیشتر به همکاران مجموعه استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش مسکن مشکل مهمی برای همکاران سازمان‌هاست که باید تا حدودی مرتفع شود، یادآور شد: چابک سازی نیازمند داشتن رویکرد علمی و تخصصی است و ادبیات و رویکرد ما باید مبتنی بر علم توسعه باشد که در این میان برون‌سپاری هم باید جدی گرفته شود.

برای رسیدن به توسعه پایدار باید از علم نوین باید بهره برد

فاطمه خمسه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: استفاده از دانش و فنّاوری‌های جدید در بخش کشاورزی می‌تواند رشد و توسعه این بخش به دنبال داشته باشد.

وی به شرایط و پتانسیل مستعد استان قزوین در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: قزوین جز ۱۰ استان کشور درزمینهٔ تولید محصولات کشاورزی است به‌طوری‌که طی دو سال گذشته شاخص‌های کشاورزی این استان رشد قابل‌توجهی داشته است؛ همچنین اساس و زیربنای این استان بر پایه کشاورزی بناشده که باید از این پتانسیل به‌خوبی استفاده کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به شاخص‌های استان در زیر بخش‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر استان قزوین درزمینهٔ تولید محصولات زراعی مانند؛ گندم، جو و کلزا و همچنین محصولات دام و طیور در کشور در جایگاه خوبی قرار دارد.

خمسه در پایان سخنانش یادآور شد: بخش زیادی از محصولات کشاورزی استان برای بازار تهران ارسال و نیاز استان تهران را تأمین می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha