• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402071913166
  • خبرنگار : 30189

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

اهداف دیپلماسی فرهنگی را با ظرفیت‌های اقتصادی پیش می‌بریم

اهداف دیپلماسی فرهنگی را با ظرفیت‌های اقتصادی پیش می‌بریم

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور گفت: به تازگی فعالیت در عرصه اقتصاد فرهنگ را آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم از ظرفیت‌های اقتصاد فرهنگ برای ترویج فرهنگ و پیشبرد اهداف دیپلماسی فرهنگی بهره ببریم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور -رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی- در نشست مشترک رایزنان فرهنگی ایران در کشورهای همسایه با حجت عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، بر اهمیت اقتصاد و اقتصاد فرهنگی در پیشبرد اهداف فرهنگی تاکید کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی کشور در این نشست که در حاشیه چهارمین روز برگزاری نخستین اجلاس منطقه‌ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه برگزار می‌شد، اظهار کرد: آغاز تحول سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با دوره دهم فعالیت این سازمان و دولت سیزدهم همزمان شد. در طرح تحولی که آماده شد به دنبال ارتقای دیپلماسی فرهنگی بودیم. 

وی ادامه داد: برخی می‌پرسند رایزنان فرهنگی چه می‌کنند؟ جدا از این که باید گفت، با نفس گرم امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری، صدور انقلاب اسلامی ایران صادر شد، اما رایزنان فرهنگی در این عرصه، تلاش کردند با حمایت از جریانات همسو، ظرفیت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را افزایش دهند.

ایمانی‌پور با تاکید بر اینکه، ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی، رکن رکین فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است، ابراز کرد: اگر چه مجموعه فعالیت‌های زیادی در این سازمان از قبل وجود داشته است و دارد، اما در حوزه اقتصاد فعالیتی نداشتیم. به تازگی فعالیت در عرصه اقتصاد فرهنگ را آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم از ظرفیت های اقتصاد فرهنگ برای ترویج فرهنگ و پیشبرد اهداف دیپلماسی فرهنگی بهره ببریم.  

رییس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور، ادامه داد: واقعیت این است که هر مقوله‌ای، هر چه اقتصادی‌تر بشود ترویج آن آسان‌تر می‌شود و سرعت توسعه آن بیشتر می‌شود. در واقع، قاعده توسعه یک حوزه این است که برای کنشگرهای فعال در آن، ظرفیت ‌سودآوری ایجاد می‌کند.  

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،مشکل نهادهای فرهنگی را بضاعت اقتصادی پایین آنها دانست و افزود: به عنوان مثال، بودجه یک شبکه تلویزیونی معاند، پنجاه برابر بودجه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است. اگرچه نیروهایی در این سازمان حضور دارند که دارای انگیزه و توانمندی زیاد هستند اما برای ادامه کار،نیازمند ابزارهای درخور هستیم. مشکل امروز کاربلدها در حوزه فرهنگ و دیپلماسی فرهنگی، همین موضوع مشکلات اقتصادی که نیاز است حمایت بشوند. این گونه است که می‌توانیم تصویر جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش، در خارج کشور پرفروغ تر کنیم بتوانیم مأموریتی که نهاد رهبری و دولت بر دوشمان گذاشته‌اند به مقصد برسانیم.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha