• یکشنبه / ۴ آذر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1403090402101
  • خبرنگار : 71635

گزارش ایسنا از نشست رسانه‌ای بازی‌های رایانه‌ای فجر:

مردم نباید به بازی‌های «کِرَک‌شده» عادت کنند!

مردم نباید به بازی‌های «کِرَک‌شده» عادت کنند!

دبیر دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری بر تولید و نشر بازی‌های دیجیتال، گفت: بازی‌سازان ایرانی با ایده‌های جدید پای ثابت جشنواره‌های خارجی هستند، اما تامین مالی داخلی برای حمایت از این ایده‌ها به درستی شکل نگرفته است.

به گزارش ایسنا، محمدامین حاجی‌هاشمی در نشست خبری پیش‌رویداد «سرمایه‌گذاری» دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر که با حضور صندوق‌های سرمایه‌گذاری و بازی‌سازان و ناشران برگزار شد، گفت: مدل برگزاری این رویداد فرهنگی از سال قبل مورد استقبال قرار گرفت. جشنواره در کنار اینکه یک‌ نماد فرهنگی دارد، باید بتواند به زیرساخت‌های اقتصادی حوزه بازی هم کمک کند. بازی فقط یک رسانه نیست و یک‌ صنعت فرهنگی و خلاق است و باید همزمان به بخش‌های اقتصادی و فرهنگی توجه کنیم.

او سکوی پرش غزال را تامین کننده این بخش از نگاه فرهنگی و اقتصادی دانست و بیان کرد: اگر حوزه بازی را یک زیست‌بوم فرهنگی بدانیم و با یک‌ زیست‌بوم‌ طبیعی مقایسه کنیم، همه اجزا باید کنار هم باشند که زیست بوم شکل گیرد و آن وقت می‌توان با نگاه فرهنگی، زیست بومی بدون عناصر مهاجم داشته باشیم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ادامه داد: در بازی‌های رایانه‌ای باید تمام عناصر از جمله ناشران و بازی‌سازان کنار یکدیگر قرار گیرند. جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر را به عنوان یک رویداد سه روزه کسب و کاری تعریف کردیم تا ارتباطات قوی‌تری بین عناصر زیست‌بوم شکل گیرد. ارتباطات و تامین مالی اهمیت فراوان دارد و موضوع عناصر فرهنگی زیست‌بوم‌ها را شکل می‌دهد.

او با تاکید بر اینکه عنصر ارتباطات مالی در این زیست‌بوم مهم است، اظهار کرد: کابران نباید به استفاده از بازی قفل شکسته ‌و «کِرک‌ شده» عادت کنند. ۱۰ سال قبل به دلیل مصرف بازی‌های کرک شده، صنعت بازی‌های رایانه‌ای شکست خورد؛ اکنون هم که زیست‌بوم سالم بازی‌های موبایلی را داریم‌ که مردم یاد گرفته‌اند برای آن هزینه کنند اما باز این خطر وجود دارد که دوباره استفاده از بازی کرک‌شده شدت گیرد.

حاجی هاشمی گفت: شرکت‌های بزرگ باید یک‌قدم‌ جلوتر بگذارند و سرمایه‌گذار جذب کنند. در ایران شرکت‌های ناشر بزرگ‌ داریم، اما باید رشد کنند و وارد سرمایه‌گذرای شوند. صندوق‌های سرمایه‌گذار باید سرمایه‌گذاری خطر پذیر هم داشه باشند تا ایده‌های جدید دیده شود. در ۱۵ سال گذشته در اکثر جشنواره‌های روز دنیا حتما یک بازی‌ساز ایرانی یا کاندید شده یا جایزه گرفته است؛ چون ایده خلاقانه وجود دارد، اما باید تامین مالی داخلی هم جدی گرفته شود. این رویداد برای این موضوع است که بتوانیم از تجربه‌های موفق استفاده کنیم و مسیر آینده این حوزه را با بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها تبیین کنیم.

در حال تکمیل...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha