• دوشنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98120504117
  • منبع : نمایندگی قزوین

قزوین در اولویت دریافت ماسک رایگان نیست

قزوین در اولویت دریافت ماسک رایگان نیست

ایسنا/قزوین مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با توجه به اینکه تاکنون در استان قزوین فرد مبتلا به کرونا نداشتیم قزوین در اولویت دریافت ماسک رایگان نیست.

محمدحسن ارداقیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: در توزیع رایگان ماسک و سایر اقلام بهداشتی از سوی وزارت بهداشت با توجه به اعلام وزیر اولویت با استان‌هایی است که مورد مثبت کرونا در آن‌ها گزارش‌شده است.

وی افزود: اقلام بهداشتی و ماسک رایگان در استان‌هایی که فرد مبتلابه کرونا وجود دارد توزیع می‌شود و استان قزوین به دلیل مشاهده نشدن فرد مثبت به کرونا در اولویت بعدی قرار دارد.

ارداقیان با اشاره به کمبود ماسک در داروخانه‌ها اظهار کرد: مسئولین دانشگاه و استان از واحد تولید ماسک بازدید داشتند، این واحد تولیدی با تغییر خط تولید، روزانه ۲۰ هزار ماسک تولید می‌کند، در صورت اضافه شدن این خط تولیدی به چرخه تولید و عرضه مشکلات کم می‌شود، همچنین شرکت تولیدی دیگری نیز به چرخه اضافه می‌شود که قرار است محلول ضدعفونی‌کننده تولید کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: برخی داروخانه‌ها ماسک را گران خریدند بنابراین گران می‌فروشند، شدت تقاضا باعث شده که عرضه کاهش پیدا کند، امیدواریم با عرضه ماسک‌های تولید داخل استان و ماسک‌های ارسالی از سطح ملی قیمت‌ها شکسته شود.

وی یادآور شد: توزیع ماسک به‌صورت مرتب از طریق گشت‌های تعزیرات حکومتی مورد بازرسی قرار می‌گیرد و در صورت وجود تخلف با داروخانه متخلف برخورد می‌شود، تاکنون نیز با دو مورد واحد عرضه‌کننده برخورد شده است، شهروندان در صورت دیدن تخلف می‌توانند با معاونت غذا و دارو تماس بگیرند یا به شماره ۳۰۰۰۵۰۱۰ روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی پیامک ارسال کنند.

ارداقیان خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می‌شود موازین بهداشتی مثل شست‌وشوی مرتب دست‌ها، استفاده از دستمال‌کاغذی هنگام عطسه، مصرف سبزی‌ها و میوه، پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور غیرضروری در اماکن پر ازدحام و شلوغ را رعایت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha