• یکشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400012917037
  • خبرنگار : 71516

نشست امروز کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین با محوریت انتخابات

نشست امروز کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین با محوریت انتخابات

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین و عضو کمیته مرکزی فتح اعلام کرد، این کمیته عصر امروز یکشنبه نشست‌هایی را درباره مسائل مختلف از جمله انتخابات برگزار خواهد کرد که فردا دوشنبه هم ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، عزام الاحمد، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) و عضو کمیته مرکزی فتح گفت: نشست‌ها ادامه دارد. طی هفته گذشته اعضای ساف نشستی را درباره انتخابات و تمام گزینه‌ها برای رویارویی با کارشکنی اسرائیل در برگزاری انتخابات در قدس برگزار کردند.

وی درباره مهم‌ترین پرونده‌هایی که در نشست بررسی می‌شود، گفت: یکی از محورهای اصلی نشست، انتخابات در قدس و بررسی نتایج تماس‌هایی است که با تمام طرف‌های بین المللی برای اعلام موضع اسرائیل نسبت به برگزاری انتخابات در قدس گرفته‌ایم.

الاحمد گفت: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این نشست درباره مهم‌ترین تماس‌های گرفته شده طی روزهای گذشته جهت اتخاذ اقدام مناسب درباره انتخابات صحبت خواهد کرد. اسرائیل از سیاست‌های خصمانه خود در قبال پایتخت فلسطین یعنی قدس دست نمی‌کشد.

وی افزود: این سیاست‌ها طی دوره اخیر از طریق یورش به مسجد الاقصی، تجاوز به اماکن مذهبی، کلیساها و مساجد و گسترش شهرک‌سازی، مصادره و انهدام منازل و دخالت در هرگونه اقدامات فلسطینی‌ها از زمان اعلام انتخابات افزایش یافته است. اسرائیل همچنان در حال ایجاد موانع و کارشکنی است مثل اتفاقی که روز گذشته برای نامزدهای جنبش فتح افتاد. گویی رژیم اشغالگر اسرائیل به فلسطینی‌ها می‌گوید حق مشارکت در انتخابات را ندارید.

الاحمد گفت: ما گفتیم که قدس سرزمین و پایتخت ماست و حق مشارکت در روند دموکراسی را دارد. تاکنون اسرائیل تنها با سرکوب و بازداشت با ما برخورد کرده است.برایشان نامه فرستادیم اما پاسخ ندادند. جامعه جهانی و اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر نیز از اسرائیل درخواست کردند اما اسرائیل نادیده می‌گیرد. انتخابات باید جنگی با اشغالگران و نوعی مقاومت باشد و انتخابات بدون قدس برگزار نخواهد شد.

وی گفت: نشست کمیته مرکزی همچنین درباره تجاوز اسرائیل و روابط با آمریکا خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha