به گزارش ایسنا، این تغییر نشانه دیگری از این است که این دیگر مایکروسافت قدیمی نیست. از زمانی که ساتایا نادلا در سال ۲۰۱۴ به عنوان مدیرعامل مایکروسافت جانشین استیو بالمر شد، همکاری با مایکروسافت برای شرکایش راحتتر شد، این شرکت از نظر استراتژیکی به جای نادیده گرفتن پلتفرمهای شخص ثالث، رفتار گشوده تری نسبت به آنها نشان داد و به یک رقیب جالب توجه در کسب و کار رایانش ابری تبدیل شد. مسلما تغییر در ظاهر نرم افزار مایکروسافت هم در دستورکار است.
اما لوکاس دو گروت که طراح فونت "کالیبری" است، از این تغییر غافلگیر شد و در مصاحبه ای اظهار کرد: انتظار چنین تغییری را نداشته است. با این حال وی انتظار نداشت در خصوص این تصمیم مورد مشورت قرار گیرد و از این که مایکروسافت در فونتهای جدید سرمایه گذاری می کند تا نرم افزارش ارزشمندتر شود، ابراز خوشحالی کرد. از نظر وی، تغییر فونت پیش فرض در راستای همگام ماندن با ترند استایل معاصر بوده است و ارتباطی با بهبود خوانایی کالیبری نداشته است.
بر اساس گزارش شبکه CNBC، کالیبری با انتشار آفیس ۲۰۰۷ به رایانه شخصی میلیونها کاربر آمد و جای فونت "تایمز نیو رومن" را گرفت و بزودی به انتخاب محبوبی تبدیل شد و در پرونده های مهمی مورد استفاده قرار گرفت.
انتهای پیام
نظرات