• یکشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400021912708
  • منبع : نمایندگی سمنان

اعطای نشان استاندارد به 16 کالای تولیدی سمنان

مُهر و موم آسانسورهای غیراستاندارد سمنان تا پایان شهریورماه امسال

مُهر و موم آسانسورهای غیراستاندارد سمنان تا پایان شهریورماه امسال

ایسنا/سمنان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از مُهر و موم آسانسورهای غیراستاندارد دستگاه‌های اجرایی این استان خبر داد و گفت: آسانسورهای غیراستاندارد ادارات تا پایان شهریورماه امسال پلمب می‌شود.

علیرضا شریفی‌نژاد 19 اردیبهشت‌ماه در جلسه ویدئو کنفرانسی شورای استاندارد استان سمنان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در صورت دریافت نکردن تاییدیه آسانسور تا پایان شهریور سال ۱۴۰۰ به تخلفات اداری معرفی خواهند.

وی افزود: برخی از دستگاه های اجرایی و ادارات دولتی استان سمنان نسبت به اخذ تایید استاندارد آسانسور اقدام نمی کنند که در صورت بروز هرگونه خسارت جانی و مالی، مسئولیت و متولی مشکلات به وجود آمده برعهده خودِ دستگاه های اجرایی است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح استاندارد سازی به معنای واقعی در بخش‌های مختلف جامعه نهادینه شود و ارایه خدمات با محوریت کیفیت و استاندارد مورد توجه باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تصریح کرد: حداکثر تا پایان شهریور امسال دستگاه‌های اجرایی فاقد تاییدیه آسانسور فرصت دارند ، تاییدیه را دریافت کنند و در غیر این صورت آسانسور غیر استاندارد مُهر و موم و مدیر متخلف به تخلفات اداری معرفی خواهد شد.

شریفی نژاد اضافه کرد: ایمنی و استفاده از ابزار کار استاندارد مقدم بر هر کاری است و باید پیمانکاران و واحدهای تولیدی و صنعتی همواره برای بروز رسانی ابزار کار در تلاش باشند.

وی گفت: استفاده از فناوری‌های نوین برای توسعه و رونق بخش تولید، صنعت و عمرانی ضروری است و مدیران دولتی و خصوصی باید نسبت به کیفیت در ارائه خدمات حساس باشند.

شریفی نژاد گفت: توجه به اصل ۲۴ اقتصاد مقاومتی در ارتباط با اهمیت استاندارد در تولید کالا و ارائه خدمات محور انجام امور باشد.

اعطای نشان استاندارد به 16 کالای تولیدی در سمنان
رستمی، مدیرکل استاندارد استان سمنان نیز با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر آسانسورهای استان گفت: در سال ۱۳۹۹ مجوز نصب افزون بر ۶۰۰ تاییدیه آسانسور از سوی اداره کل استاندارد استان سمنان صادر شد.

وی از شهروندان هم‌استانی خواست: نسبت به استانداردسازی آسانسور در مجتمع‌های مسکونی و تجاری خود اقدام کنند و در صورت اجرا نشدن دستورالعمل‌های مربوط به کیفیت بخشی آسانسور، مسئولیت خسارت‌های احتمالی بر عهده مدیر و مالک مجتمع مسکونی و تجاری است.

رستمی با بیان اینکه هزینه استاندارد سازی آسانسور در استان سمنان ۳۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است به غیراستاندارد بودن آسانسورها در برخی اارات استان پرداخت و اظهار کرد: در جلسه امروز مصوب شد تا دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی تا پایان شهریور امسال نسبت به استاندارد سازی آسانسور ادارات اقدام کنند و در صورت انجام نشدن این مصوبه، دستگاه های اجرایی متخلف به تخلفات اداری معرفی خواهند شد.

وی به گسترده بودن خدمات این سازمان پرداخت و با بیان اینکه ۹۶۰ نوع کالا مشمول استاندارد اجباری است اضافه کرد: اداره کل استاندارد از زمان فرایند تولید کالا و نحوه توزیع و فروش، نظارت ها را در دستور کار دارد.

مدیرکل استاندارد استان سمنان خاطرنشان کرد: اداره کل استاندارد استان سمنان در سال گذشته مجوز استاندارد ۱۶ نوع کالا را صادر کرد.

وی ادامه داد: در همین بازه زمانی۲ هزار و ۲۹ نازل سوخت و بیش از ۱۵۰ نازل CNG در استان سمنان از سوی اداره کل استاندارد در سال ۹۹ مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha