• یکشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400022618257
  • منبع : سخنگوی وزارت خارجه

ظریف و صالحی درگذشت اکبر ترکان را تسلیت گفتند

ظریف و صالحی درگذشت اکبر ترکان را تسلیت گفتند

محمد جواد ظریف و علی اکبر صالحی، در پیام‌هایی درگذشت اکبر ترکان، دبیر پیشین شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا، متن پیام تسلیت محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به این شرح است:

''بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ضایعه درگذشت جناب آقای مهندس اکبر ترکان دوست دیرین که از خدمتگزاران پرتلاش و از جمله مدیران مومن و  متعهد در ادوار مختلف در نظام جمهوری اسلامی بودند، موجب اندوه و تاثر اینجانب گردید. 
ایشان از دولتمردان برجسته جمهوری اسلامی ایران و از مدیران باسابقه و خوشنام در عرصه های مختلف کشور و منشاء خدمات ارزشمندی به کشور و مردم شریف ایران بودند و در مسئولیت های مختلف به خصوص در دوران دفاع مقدس نقش برجسته‌ای در توسعه صنایع دفاعی کشور و بعد از آن برای سازندگی و سربلندی و توسعه و پیشرفت صنعت ایران عزیز داشتند. 
اینجانب با تسلیت درگذشت آن انسان مومن و پرتلاش به خانواده محترم مهندس ترکان و سایر بازماندگان، از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و رضوان الهی و همجواری با برادران شهیدش و برای خانواده و بازماندگان معزز و مکرم صبر و اجر و سلامتی مسالت دارم. 
محمد جواد ظریف''

علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران هم در پیامی با تسلیت درگذشت مرحوم مهندس اکبر ترکان، اظهار داشت: آن فقید سعید در طول بیش از 4 دهه تلاش و مسئولیت در دولت جمهوری اسلامی ایران، اندیشه و دغدغه ای جزء ترقی و تعالی ایران اسلامی در سر نداشت و با کوله باری از خدمات ارزنده و تجارب گرانقدر روی در نقاب خاک کشید.

متن این پیام به این شرح است:
 

''إنا لله و إنا الیه راجعون


با نهایت تألم، تأسف و تأثر اطلاع یافتم که جناب آقای اکبر ترکان، یکی از دولتمردان صاحب اندیشه و صدیق کشورمان که در جایگاه های گوناگون در مسیر آبادانی ایران عزیز گام برداشته است، دعوت حق را لبیک گفته و به دیدار معبود شتافته است. آن فقید سعید در طول بیش از 4 دهه تلاش و مسئولیت در دولت جمهوری اسلامی ایران، اندیشه و دغدغه ای جزء ترقی و تعالی ایران اسلامی در سر نداشت و با کوله باری از خدمات ارزنده و تجارب گرانقدر روی در نقاب خاک کشید.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به همکاران، یاران و همفکران ایشان و با ابراز همدردی با خانواده معزز ترکان، از درگاه الهی برای آن فقید سعید، علو درجات مسألت می نمایم.''

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha