• دوشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400022719186
  • خبرنگار : 71442

آغاز فرآیند انتشار ۳۰۰ محصول سواد رسانه‌ای

آغاز فرآیند انتشار ۳۰۰ محصول سواد رسانه‌ای

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری رسانه‌های جمعی، خبرگزاری‌ها و سکوهای انتشار محتوا در فضای مجازی، انتشار ۳۰۰ محصول فرهنگی و رسانه ای با موضوع سواد رسانه‌ای را از ابتدای اردیبهشت‌ماه جاری آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با اعلام این خبر افزود: این محصولات رسانه‌ای در قالب موشن گرافیک و پویانمایی با هدف ارتقاء سواد رسانه‌ای در بین نسل جوان و نوجوان و افزایش آگاهی خانواده‌ها توسط این مرکز تولید شده است.

محمدصادق افراسیابی گفت: آموزش سواد رسانه‌ای به زبان ساده، تبیین مهارت‌های رژیم مصرف رسانه‌ای، آشنایی با شیوه های تأثیرگذاری رسانه‌ای و همچنین فرهنگ استفاده از شبکه‌های اجتماعی در محیط خانواده از جمله موضوعات اصلی این محتواها است.

وی با تبیین موضوعات فرعی این محصولات گفت: «نحوه تشخیص اخبار جعلی، آسیب‌های اعتیاد رسانه‌ای، راهکارهای حفظ حریم شخصی آنلاین و امنیت داده‌ها، خطر دسترسی‌های غیرمجاز، اقناع رسانه‌ای، زندگی به سبک رسانه، چالش های ناشی از شایعه‌سازی در فضای مجازی، مقابله با سرقت اطلاعاتی در فضای مجازی، پیشگیری از فریب‌های تجاری در فضای مجازی و ... از جمله موضوعاتی است که در این محصولات با قالب‌های متنوع به آن پرداخته‌ شده است.

معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با قدردانی از حضور و مشارکت رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و سکوها در این طرح ملی گفت: تولید این حجم از محتوا با محوریت سواد رسانه‌ای و انتشار سراسری آن در نوع خود کم‌نظیر است.

وی افزود: شیوع کرونا، استفاده دانش آموزان از فضای مجازی به‌واسطه کلاس‌های آنلاین و مواجهه ی بیش از پیش والدین با موضوعات فضای مجازی بیش از گذشته، ضرورت افزایش آگاهی‌های اجتماعی نسبت به فضای مجازی و چالش‌ها و فرصت‌های آن را به جامعه گوشزد می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد این محصولات که به‌صورت روزانه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر و در دسترس خانواده‌ها قرار می‌گیرد در افزایش سواد رسانه‌ای خانواده‌ها تأثیرگذار باشد و از آسیب‌های حضور مستمر و بدون آموزش در فضای مجازی پیشگیری کند.

برای تولید این آثار از مشارکت فعالان و تولیدکنندگان در استان‌ها و از ظرفیت مشورتی خبرگان و اساتید استفاده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha