• سه‌شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400022819872
  • خبرنگار : 50187

۳۶ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در استان کرمان در حال ساخت است

۳۶ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در استان کرمان در حال ساخت است

ایسنا/کرمان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: در حال حاضر ۳۶ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در طول راه های استان در حال بهره برداری و آماده خدمات رسانی هستند و کار نظارت بر احداث ۳۶ مجتمع دیگر در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد.

"سیدعلی حاج سیدعلیخانی" با اشاره به هفته ایمنی راه (۲۷ اردیبهشت تا دوم خرداد) اظهار کرد: سالیانه میلیون ها مسافر و صدها هزار وسیله نقلیه در شبکه راه های کشور رفت و آمد می کنند و انبوه مسافران و رانندگان اتوبوس ها و کامیون ها به مکان هایی نیاز دارند تا بتوانند از خدمات موردنیاز در طول سفر استفاده کنند.

وی افزود: در این راستا در چند سال گذشته احداث مجتمع های خدماتی ـ رفاهی بین راهی در جاده های کشور به منظور ساماندهی خدمات بین راهی جاده ای و افزایش رفاه رهگذران جاده ها مورد توجه قرار گرفته است.

سیدعلیخانی گفت: در حمل ونقل جاده ای، خستگی و خواب آلودگی یکی از اصلی ترین عوامل خطای انسانی است که می تواند موجب تصادفات مرگبار شود. خستگی در اثر عوامل بسیار گسترده و پیچیده ای به وجود می آید، به طوری که بخش زیادی از تصادفات رانندگی در راه های کشور به عامل خستگی راننده برمی گردد.

وی با بیان اینکه ​استان کرمان ۱۳ هزار و ۱۹۱ کیلومتر راه ارتباطی دارد، افزود: در حال حاضر ۳۶ مجتمع رفاهی بین راهی در طول راه های استان در حال بهره برداری و آماده خدمات رسانی هستند و کار نظارت بر احداث ۳۶  مجتمع دیگر در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد.

سیدعلیخانی تصریح کرد: مجتمع های خدماتی - رفاهی مجموعه هایی هستند که به منظور تمرکز خدمات موردنیاز رانندگان و سرنشینان در جاده های ارتباطی کشور احداث شده و این مجتمع ها دارای امکانات سرویس های بهداشتی، نمازخانه، رستوران، فروشگاه، جایگاه عرضه سوخت، پارکینگ و سایر خدمات رفاهی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: ارائه خدمات متمرکز و مناسب،  فراهم کردن آسایش بیشتر رانندگان و مسافران، جلوگیری از پراکندگی واحدهای خدماتی در طول جاده ها و تمرکز آنها در یک مکان،  دسترسی سریع رانندگان و مسافران به خدمات مورد نیاز، کاهش میزان تصادفات جادهای و افزایش ضریب ایمنی جاده ها، کاهش اتلاف وقت رانندگان و مسافران، کاهش مزاحمت های ترافیکی و روان ساختن ترافیک جاده ها، فراهم سازی امکانات مناسب برای اقامه نماز و گسترش فرهنگ آن، ایجاد بستری مناسب جهت اشتغالزایی از مهمترین اهداف احداث مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی است.

وی با اشاره به تحلیل های انجام شده بر روی آمار تصادفات گفت: بیش از نیمی از سوانح جاده ای بر اثر واژگونی و تصادف ناشی از خواب آلودگی رانندگان است.رانندگان در حین رانندگی از استراحت کافی برخوردار نمی شوند و برای کاهش تصادف جاده ای، احداث مجتمع های خدماتی - رفاهی بین راهی می تواند نقش مهمی در کاهش سوانح جاده ای داشته باشد. 

سیدعلیخانی با اشاره به سامانه ۱۴۱ اخذ اطلاعات راه ها، از مسافران خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف و کوتاهی در امر خدمات رسانی مجتمع های بین راهی، مراتب را از طریق  شماره سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ به روابط عمومی اداره کل راهداری و حل و نقل جاده ای اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.