• شنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۷:۵۴
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 1400031510833
  • خبرنگار : 71552

 مدیر فنی هندبال زنان: دعا می‌کنیم ۱۲ تیم در آسیا شرکت کنند/ سن و سال تاثیری در انتخابی ندارد

 مدیر فنی هندبال زنان: دعا می‌کنیم ۱۲ تیم در آسیا شرکت کنند/ سن و سال تاثیری در انتخابی ندارد

عزت‌الله رزمگر گفت: دعا می‌کنیم تعداد تیم‌های حاضر در مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا زیاد باشد تا ۶ تیم بتوانند سهمیه جهانی را بگیرند.

 مدیر فنی تیم ملی هندبال زنان در گفت و گو با ایسنا در خصوص در خصوص رقبای اصلی تیم ملی هندبال زنان در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار کرد: باید برنامه‌ریزی کنیم تا بازیکنان منتخب ما در بهترین سطح برای مسابقات حاضر شوند. در این دوره چون سهمیه جهانی افزایش پیدا کرده است تیم‌های شرکت کنندگان خیلی خوب و آماده در مسابقات آسیا حاضر می‌شوند. طبق پیش بینی من کره جنوبی، ژاپن، چین، قزاقستان و ازبکستان ۵ تیم اول آسیا هستند البته اگر کره شمالی هم حاضر شود که ازبکستان یک پله پایین تر از کره شمالی قرار می‌گیرد و کار ما سخت تر می‌شود.

عزت‌الله رزمگر گفت: اگر در این مسابقات ۱۲ تیم شرکت کنند ۶ سهمیه جهانی توزیع می‌شود ولی حتی اگر ۱۱ تیم حضور داشته باشند تعداد سهمیه‌های جهانی ۵ سهمیه خواهد شد. دعا می‌کنیم تعداد تیم‌های حاضر در مسابقات زیاد باشد. طبق پیش بینی من از ۱۵ کشور حاضر در آسیا کره جنوبی، چین، ژاپن، قزاقستان، کره شمالی، ازبکستان، ایران، هنگ کنگ، هندوستان، قطر، سنگاپور، افغانستان، اندونزی، کویت و مالزی حداقل ۱۲ تیم برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کنند.

وی در خصوص انتخاب نفرات برای تیم ملی هندبال زنان گفت: ما تیم ملی را ترکیبی از نسل بزرگسال، نسل دوم یعنی بازیکنان امید و نسل سوم یعنی جوانان تشکیل خواهیم داد و امیدواریم با کمک و تلاش بازیکنان و کادر فنی تیم، به خوبی برای شرکت در مسابقات آماده شود. از نظر من سن و سال و جوانی تاثیری روی انتخاب بازیکن ندارد. هر بازیکنی که بتواند فاکتورهای آمادگی جسمانی و سیستم تاکتیکی و تکنیکی را به نمایش بگذارد از نظر بنده آن بازیکن مهره شایسته‌ و خوبی برای کشورم خواهد بود.

رزمگر خاطرنشان کرد: اگر هر ۱۲ تیم پیش‌بینی شده در مسابقات شرکت کنند شرایط اول بستگی به قرعه‌ای دارد که ایران در آن قرار می‌گیرد. در درجه دوم هم به تلاش، زحمت، از خودگذشتگی و همیت بازیکنان بستگی دارد. در نهایت از خانواده‌ها هندبال هم می‌خواهیم که دختران خود را در این مسابقات حمایت کنند تا در مسابقات انتخابی جهانی موفق باشیم.

او در مورد زمان آغاز اردوهای تیم ملی هندبال زنان جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار کرد: با کمک همکارانم در حال انجام کارها هستیم. قرار است در گام نخست ۵۶ ورزشکار را در دو گروه ۲۸ نفری (هر پست ۸ نفر) به اردو دعوت کنیم تا بررسی و مورد ارزیابی قرار گیرند. در مرحله دوم اردوها تعداد بازیکنان به ۲۸ نفر یعنی برای هر پست ۴ نفر کاهش می‌یابد. بعد از اینکه تعداد نفرات کم شد هر ماه دو اردو خواهیم داشت.

مدیر فنی تیم‌ملی هندبال زنان در ادامه در خصوص آغاز اردوها گفت: در تلاش هستم که ۲۰ تا ۲۳ خرداد اولین گروه و ۲۳ تا ۲۶ خرداد گروه دوم را به اردو دعوت کنیم. با رایزنی‌هایی که انجام می‌دهم احتمالا باشگاه اشتاد سازه مشهد میزبانی این دوره از مسابقات را بپذیرد و اولین مرحله از اردوهای تیم ملی در مشهد با نام امام رضا استارت بخورد. دوره های بعدی اردوها در تیر و مرداد خواهد بود که این ۴ مرحله اردوی تدارکاتی مهم و پرفشار هستند و افراد منتخب برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌شوند. 

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha