• پنجشنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400032720276
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل ثبت احوال گیلان خبر داد

ارائه خدمات احراز هویت و شناسنامه در روز انتخابات

ارائه خدمات احراز هویت و شناسنامه در روز انتخابات

ایسنا/گیلان مدیرکل ثبت احوال گیلان، با بیان اینکه برای شرکت در انتخابات همراه داشتن اصل شناسنامه و دانستن شماره ملی ضروری است، گفت: واحدهای ثبت احوال از ابتدای رای گیری تا پایان جهت ارائه استعلام های احراز هویت دائر هستند.

حس وفایی در گفت وگو با ایسنا، از ارائه خدمت دفاتر اداری ثبت احوال در روز ۲۸ خرداد خبر داد و اظهار کرد: فردا همزمان با روز انتخابات دفاتر اداری ثبت احوال گیلان باز بوده و مردم می‌توانند برای دریافت شناسنامه به این دفاتر مراجعه کنند.

وی از صدور شناسنامه برای افراد متقاضی تعویض خبر داد و افزود: افرادی که طی روزهای گذشته جهت تعویض و المثنی اقدام کرده اند، شناسنامه آنها آماده تحویل بوده و می توانند به دفاتر پیشخوان یا ادارات ثبت احوال مراجعه کنند. افرادی که پیامک دریافت کارت ملی برای آنان صادر شده نیز می توانند برای دریافت اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احول گیلان ادامه داد: افرادی که به هر دلیلی نتوانستند در روزهای گذشته به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند، فردا یعنی روز اخذ رای نیز می توانند شناسنامه خود را دریافت کنند.

وفایی، با اشاره به احراز هویت سیستمی رای دهندگان از طریق سازمان ثبت احوال، عنوان کرد: دفاتر ثبت احوال در روز برگزاری انتخابات به تمامی استعلام های احراز هویت پاسخ می دهند و مردم با اطمینان خاطر می‌توانند در طی زمان برگزاری انتخابات برای مشارکت در این امر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه برای شرکت در انتخابات همراه داشتن اصل شناسنامه و دانستن شماره ملی ضروری است، خاطرنشان کرد: به همراه داشتن کارت ملی الزامی نیست؛ البته تقریبا همه همشهریان گیلانی کد ملی خود را می دانند، اما چنانچه فردی برای شرکت در انتخابات پیش رو کد ملی خود را فراموش کرده است می تواند به واحدهای ثبت احوال که از ابتدای رای گیری تا پایان دائر هستند، مراجعه کرده و شماره ملی خود را دریافت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha