• چهارشنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۲۱:۵۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400050604509
  • خبرنگار : 71145

روسیه و آمریکا خرسند از مذاکرات پیرامون ثبات استراتژیک

روسیه و آمریکا خرسند از مذاکرات پیرامون ثبات استراتژیک

روسیه و آمریکا امروز، چهارشنبه دور جدید مذاکرات درباره ثبات استراتژیک را که وزارت خارجه روسیه آن را "عملی و متمرکز" توصیف کرد، برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه آرتی، مسکو و واشنگتن در بیانیه‌هایی جداگانه تاکید کردند: مذاکرات در ژنو توسعه و تقویت آنچه بود که در اجلاس سران دو کشور به میزبانی سوئیس در ۱۶ ژوئن بین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا توافق شده بود.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه ریاست هیئت دولت از طرف مسکو و ویلیام شرمن، معاون اول وزیر خارجه آمریکا ریاست هیئت واشنگتن را برعهده داشت.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: با دستور روسای جمهوری دو کشور مواضع دو طرف در حمایت از ثبات استراتژیک، چشم‌اندازهای کنترل تسلیحاتی و تدابیر کاهش خطر به صورت مفصل بررسی شد. در این دیدار به جنبه‌های مختلف توسعه همکاری در مرحله آتی نیز پرداخته شد.

ریابکوف مذاکرات با هیئت آمریکایی را عملی و متمرکز توصیف کرد و گفت، آمریکا در ژنو آمادگی خود را برای گفت‌وگوی سازنده با روسیه در زمینه ثبات استراتژیک ابراز داشت.

وزارت خارجه آمریکا نیز گفت: ما حتی در دوره تنش همچنان به تضمین قابل پیش‌بینی و کاهش خطرات درگیری مسلحانه و تهدید جنگ هسته‌ای پایبندیم. دیدار امروز آغاز گفت‌وگو با روسیه فدرال است به طوری‌که هیئت آمریکا اولویت سیاست این کشور و فضای امنیتی کنونی و مواضع ملی در قبال تهدیدات علیه ثبات استراتژیک، چشم‌اندازهای سیستم جدید کنترل سلاح هسته‌ای و چارچوب دوره‌های بعدی مذاکرات پیرامون امنیت استراتژیک را بررسی کرد.

وزارت خارجه آمریکا افزود: رایزنی‌ها در ژنو حرفه‌ای و ریشه‌ای بود به طوری‌که دو طرف توافق کردند دیدار جدیدی در جلسه عمومی اواخر سپتامبر برگزار و نیز رایزنی‌هایی غیررسمی در مرحله قبل از آن با هدف تعیین مواضع کارگروه‌های کارشناسان در جلسه عمومی دوم انجام شوند.

این وزارتخانه ادامه داد: مسؤولان عالی رتبه وزارتخانه‌های دفاع و خارجه ۲۹ ژوئیه به بروکسل می‌روند تا نتایج مذاکرات با روسیه را به اطلاع هم‌پیمانان در مقر ناتو برسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha