• یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۹:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400061410514
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

هوای اصفهان برای چهارمین روز متوالی ناسالم است

هوای اصفهان برای چهارمین روز متوالی ناسالم است

ایسنا/اصفهان وضعیت هوای شهر اصفهان از روز پنجشنبه هفته گذشته تاکنون با شاخص کیفیت هوا (AQI) بالای ۱۰۰، نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس است.

بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، امروز (یکشنبه-۱۳ شهریورماه) از بیشتر ایستگاه های پایش هوای شهر اصفهان، وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس گزارش شده است.

میانگین کیفیت هوای امروز کلانشهر اصفهان در ایستگاه های پایش دائم، بر حسب شاخص کیفیت هوا (AQI) ۱۰۵ است، درحالی که از روی پنجشنبه هفته گذشته تا امروز کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه های حساس بوده و پیش بینی می شود این وضعیت در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

نوید حاج بابایی- معاون توسعه پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی اصفهان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به کیفیت هوای ناسالم امروز اصفهان برای گروه های حساس، اظهار کرد: روز دوشنبه شرایط وزش باد و گرد و خاک محلی در نیمه شرقی استان وجود دارد و کیفیت هوا در ساعات عصر ناسالم خواهد بود، اما این شرایط بیشتر در مناطق شرقی استان و به صورت موقت است.

وی با بیان اینکه کیفیت هوای اصفهان طی این مدت بیشتر ناسالم برای گروه های حساس بوده و شاخص ها بیشتر نارنجی یا زرد با عدد بالا است، گفت: مدت هاست هوای پاک و سالم در اصفهان نداشته ایم.

معاون توسعه پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه نقشه های هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتا پایدار بر روی استان در سه روز آینده است، گفت: بر این اساس امروز در بیشتر مناطق استان وضیت جوی صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و در مناطق غربی استان افزایش ابر پیش بینی می شود.

وی افزود: کمینه دمای هوا در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی ندارد و فقط در شمال شرقی اصفهان کمینه دمای فردا صبح دو تا سه درجه سانتیگراد کاهش دارد.

حاج بابایی با بیان اینکه حداکثر دمای هوای امروز اصفهان به ۳۸ درجه سانتیگراد می رسد و کمینه فردا صبح ۱۸ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود، گفت: گرم ترین نقطه استان خور و بیابانک با ۴۱ درجه سانتیگراد و خنک ترین نقطه بوئین و میاندشت با ۹ درجه سانتیگراد است.

از ابتدای سال جاری تاکنون به علت خشکی هوا و وزش باد ۴۵ روز ناسالم در شهر اصفهان داشتیم که منشأ روزهای ناسالم اصفهان کانون های گرد و غبار بوده است. علاوه بر آن به دلیل عدم بارش ها، خشکی رودخانه زاینده رود و عدم تأمین آب برای بخش کشاورزی، حدود صد هزار هکتار از اراضی حاصلخیز استان کشت نشده و این  اراضی ها تبدیل به کانون های گرد و غبار محلی و نقطه ای در استان شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha