• شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400062014283
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان خبر داد؛

آغاز واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه اصفهان/ نیمسال اول همچنان غیرحضوری است

آغاز واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه اصفهان/ نیمسال اول همچنان غیرحضوری است

ایسنا/اصفهان معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان از آغاز واکسیناسیون دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی از امروز (شنبه- ۲۰ شهریور) همزمان با سراسر کشور در دانشگاه اصفهان خبر داد و گفت: مرکز تجمیعی نیلفروش زاده آماده ارایه خدمات واکسیناسیون به دانشجویان است.

مرتضی حاج حسینی در گفت و گو با ایسنا با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به آغاز واکسیناسیون دانشجویان سراسر کشور از امروز، دانشجویان باید برای دریافت نوبت در اسرع وقت به سامانه salamat.gov.ir مراجعه و نزدیک ترین محل را برای واکسیناسیون تعیین و ثبت نام کنند.

وی افزود: مرکز تجمیعی دانشگاه اصفهان صرفا ویژه دانشجویان است و تنها با کنترل کارت دانشجویی یا گواهی اشتغال به تحصیل معتبر به دانشجویان خدمات واکسیناسیون ارایه می‌کند.

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان توضیح داد: با توجه به درپیش بودن شروع سال تحصیلی و اهمیت سلامت استادان، کارکنان و دانشجویان و به دلیل ازدحامی که در مراکز واکسیناسیون وجود دارد، پس از در نظر گرفتن فضا، امکانات، ظرفیت و دسترسی مناسب شهری که دانشگاه اصفهان دارد، طی رایزنی‌هایی با مرکز بهداشت استان و دانشگاه علوم پزشکی، مرکز تجمیعی واکسیناسیون در دانشگاه اصفهان راه‌اندازی شد که در این ارتباط سالن نیلفروش زاده تجهیز و آماده خدمت رسانی شد.

حاج حسینی ادامه داد: از تاریخ دهم مرداد ماه کار تزریق واکسن در فاز اول با واکسیناسیون کارکنان و اساتید دانشگاه شروع شد. در این فاز که تا هفدهم مرداد ادامه داشت، از همه کارکنان، اعضای هیات علمی رسمی، پیمانی و حق‌التدریس برای واکسیناسیون دعوت کردیم.

وی با بیان اینکه نوع واکسن در این فاز، در روزهای نخست سینوفارم بود، تصریح کرد: در روزهای بعد آستارازنیکا و در روز آخر واکسن برکت هم اضافه شد.

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان اضافه کرد: پیش بینی کرده بودیم که فاز دوم واکسیناسیون از روز هفتم شهریور شروع شود اما به دلیل کمبود واکسن در کشور با چند روز تاخیر در تاریخ ۱۴ شهریور ماه آغاز کردیم و همکارانی که در فاز اول، دوز اول سینوفارم را دریافت کرده بودند دوز دوم واکسن سینوفارم و افرادی که در فاز اول موفق به دریافت دوز اول نشده بودند، دوز اول واکسن خود را دریافت کردند.

حاج حسینی خبر داد: در این فاز هم هر سه نوع سینوفارم، آستارازنیکا و برکت را داشتیم. به این ترتیب در فاز اول بیش از ۸۰ درصد کارکنان و اعضای هیات علمی و در فاز دوم حدود ۲۰ درصد باقیمانده واکسن خود را دریافت کردند و می‌توان گفت به جز افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا مجاز به دریافت واکسن نبوده‌اند، تقریبا همه کارکنان و اعضای هیات علمی باید واکسن خود را دریافت کرده باشند.

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان در پاسخ به شیوه برگزاری کلاس های درس دانشگاه، گفت: طبق اعلام ستاد مبارزه با کرونا و بر اساس اطلاعیه وزارت عتف، در سال تحصیلی جدید، آموزش دانشجویان در نیمسال اول همچنان به صورت مجازی شروع می‌شود و امیدواریم برای نیمسال دوم هم واکسیناسیون دانشجویان تمام شده باشد و هم شرایط کشور بهبود یافته باشد و بتوانیم نیمسال دوم را دست‌کم برای مقاطع ارشد و دکتری به صورت حضوری شروع کنیم.

وی با اشاره به دستورالعمل ابلاغی از دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید تنها کارکنان، اعضای هیات علمی که واکسن هر دو دوز را دریافت کرده‌اند مجاز به حضور در محل کار هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha