• دوشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۰:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400062215829
  • خبرنگار : 50356

معاون امور صنایع سازمان صمت استان:

تولید ۳۸۳ دستگاه ونتیلاتور طی ۵ ماه اول سال جاری در خراسان رضوی

تولید ۳۸۳ دستگاه ونتیلاتور طی ۵ ماه اول سال جاری در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی  معاون امور صنایع سازمان صمت خراسان رضوی گفت: تنها تولید کننده ونتیلاتور در استان هم نیاز داخلی را تامین کرده و هم امکان صادرات را برای خراسان رضوی فراهم کرده است. طی پنج ماه اول سال جاری ۳۸۳ دستگاه ونتیلاتور در استان تولید شده است.

ابراهیم ناصری در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص ظرفیت تولید اکسیژن و دستگاه ونتیلاتور در خراسان رضوی اظهار کرد: واحد جدید تولیدی کپسول اکسیژن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرک صنعتی ماشین‌سازی و فناوری‌های برتر استان راه اندازی شده است که  با تولید روزانه بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ عدد کپسول اکسیژن ۵۰ لیتری، ظرفیت تولید کپسول اکسیژن در مشهد را ۲۵ درصد افزایش داده است.

وی افزود: پیش از راه اندازی واحد جدید، چهار واحد تولیدی کپسول اکسیژن در مشهد با ظرفیت تولید ۵۶ هزار لیتر اکسیژن طبی فعالیت می‌کردند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی عنوان کرد: واحد جدید تولید کپسول اکسیژن، در کمتر از دو هفته مجوزهای مربوط به استاندارد و پروانه بهره‌برداری را دریافت نموده است و به زودی با یکی از بیمارستان‌های مشهد قرارداد منعقد کرده و تامین کننده نیاز آن بیمارستان خواهد شد و با تحقق این مهم سایر واحدهای تولیدی کپسول اکسیژن مشهد نیازهای مردم را برطرف خواهند کرد.

ناصری همچنین در مورد تولید دستگاه ونتیلاتور در استان گفت: تنها تولید کننده ونتیلاتور در استان هم نیاز داخلی را تامین کرده و هم امکان صادرات نیز برای خراسان رضوی فراهم کرده است.

وی ادامه داد: ونتیلاتور یکی از اقلام اصلی و مهم تنفسی برای بیماران کرونایی است. هم‌اکنون تنها تولید کننده ونتیلاتور در استان تمامی نیاز بیمارستان‌های استان را فراهم کرده است.

معاون امورصنایع سازمان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: طی پنج ماه اول سال جاری ۳۸۳ دستگاه ونتیلاتور در خراسان رضوی تولید شده است.

وی گفت، هم اکنون فرصت مناسبی نیز برای صادرات ونتیلاتور به کشورهای اروپایی به ویژه انگلستان فراهم شده است که حکایت ازکیفیت بالای ونتیلاتورهای تولیدی توسط فعالان جبهه تولید دراستان خراسان رضوی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha