• دوشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400062921587
  • منبع : نمایندگی همدان

اجتماع اربعینی مردم همدان در امامزاده عبدالله (ع)

 اجتماع اربعینی مردم همدان در امامزاده عبدالله (ع)

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر لزوم جهت دار بودن پیاده‌روی اربعین پیشنهاد داد: برای تجمع اربعینی محلی در داخل شهر همدان در نظر گرفته شود.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی صبح امروز در نشست خدمتگزاران اربعین با مدیران استان افزود: بهتر است به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا در روز اربعین شاهد اجتماع عزاداران حسینی در امامزاده عبدالله (ع) باشیم.

رئیس ستاد اربعین مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان نیز با اشاره به برگزاری برنامه‌های این ستاد برای اربعین حسینی گفت: در روز اربعین برنامه‌ای به نام " به تو از دور سلام" در سراسر استان و حتی کشور با قرائت زیارت اربعین به اجرا در خواهد آمد.

سید رضا موسوی با اشاره به برگزاری 80 برنامه روضه شهدایی در مقابل منازل شهدا در ایام اربعین گفت: نمایشگاهی که حال هوای ایستگاه‌های صلواتی را در پیاده را تداعی می‌کند نیز در پیاده راه بوعلی همدان برپا خواهد شد.

وی اضافه کرد:10 شب مراسم عزاداری نیز در بقعه امامزاده هادی ابن علی میدان  باباطاهر برگزار می شود.

جانشین ستاد مردمی خدمتگزارن اربعین نیز در این نشست با اشاره به لزوم هم افزایی در استان همدان گفت: امسال به علت محدودیت‌های زیارت اربعین، همه علاقمند به انجام کاری هستندکه حال و هوای اربعین را در استان ایجاد کنند.

علی بقایی ادامه داد: 100هزار پرس غذا توسط ایستگاه‎‌های صلواتی سراسر استان پخت و در بین نیازمندان و مردم توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اربعین باعث انسجام در استان همدان شده است، بیان کرد: در سال‌های گذشته اجتماع کوچکی در شهر همدان وجود داشت، اما امسال شاهد هستیم برخی در حال برنامه ریزی برای پیاده روی در مسیرهای متعدد در روز اربعین حسینی هستند.

بقایی در پایان بر به لزوم توافق نظر در خصوص اجرای مکان پیاده روی در شهر  همدان تاکید کرد.

فرمانده انتظامی استان همدان نیز با اشاره به اینکه امکان بازگشایی مرزهای زمینی وجود ندارد، گفت: در استان‌های منتهی به مرز باید اطلاع رسانی دقیقی انجام شود تا مردم به سوی مرز حرکت نکرده و در آنجا تجمع صورت نگیرد.

سردار سلمان امیری ادامه داد: آمادگی لازم برای تأمین امنیت برگزاری پیاده روی و تجمع اربعینی در استان را داریم .

در پایان این نشست با توافق جمع و نظر نماینده ولی فقیه استان همدان پیاده روی مردم همدان در روز اربعین از سه مسیر: حرم هادی ابن علی میدان باباطاهر، شهرک مدنی  و گلزار شهدای گمنام پارک مردم شروع و به میدان امام زاده عبدالله ختم خواهد شد.

مراسم از ساعت 10 صبح در امامزاده عبدالله شروع و با زیارت اربعین همراه شده و در نهایت به نماز ظهر و عصر ختم می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha