• یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1400072517505
  • خبرنگار : 71541

پیامک‌های تبلیغاتی اپراتورها چطور غیرفعال می‌شود؟

پیامک‌های تبلیغاتی اپراتورها چطور غیرفعال می‌شود؟

در حالی که برخی از کاربران تمایلی به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی از سوی اپراتورهای همراه ندارند، هر یک از اپراتورها روشی برای غیرفعال‌سازی این پیامک‌های تبلیغاتی در نظر گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، دریافت پیامک‌های تبلیغاتی معمولا برای کاربران آزاردهنده است و به همین دلیل بیشتر کاربران به‌دنبال راهی برای غیرفعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی هستند. پس از مسدود شدن سرشماره‌های پیامکی، شرکت‌ها به استفاده از شماره‌های شخصی برای ارسال پیامک روی آوردند و سازمان تنظیم مقررات هم سامانه #۸۰۰* را برای شناسایی و مسدودسازی این شماره‌ها راه‌اندازی کرد. در عین حال، همچنان بعضی از پیامک‌های تبلیغاتی از سوی خود اپراتورهای همراه ارسال می‌شود که البته برای غیرفعال‌سازی این پیامک‌ها هم راه‌حل وجود دارد.

عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول

برای عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی در اپراتور همراه اول، مشترکان می‌توانند با یکی از روش‌های ارسال عدد «۱» به «۸۹۹۹»، شماره گیری کد دستوری #۸۹۹۹*، تماس با مرکز اطلاع‌رسانی ۹۹۹۰، مراجعه به سامانه همراه من (پرتال و اپلیکیشن) نسبت به قطع سرویس پیام تبلیغاتی خود اقدام کنند.

البته همراه اول ذکر کرده که پیامک‌های اطلاع‌رسانی اپراتور و اطلاع‌رسانی سرویس‌های پایه و باند پهن همراه اول، پیامک‌های تبلیغاتی محسوب نمی‌شوند، بنابراین درصورت قطع سرویس پیام تبلیغاتی، مشترکین این نوع پیام‌ها را دریافت می‌کنند. همچنین برخی مشترکین به واسطه عضویت در باشگاهی خاص یا ارائه شماره خود به فروشگاه‌ها از این مبادی پیامک تبلیغاتی دریافت می کنند که در این خصوص نیز اپراتور دخالتی ندارد.

فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل

ایرانسلی‌ها نیز می‌توانید تصمیم بگیرید که مایل به دریافت کدام گروه پیامکی هستید و سپس برای دریافت یا عدم دریافت هر دسته از پیامک‌ها اقدام کنند. این کار با مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل‌من و گزینه «مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی، شماره‌گیری کد ‎۵۰۰۶#* و دریافت فهرست کاملی از گروه‌های پیامکی و پیامک به ۵۰۰۶ و انتخاب کلیدواژه مربوط به دریافت هر دسته از پیامک‌ها، امکان‌پذیر است.

مدیریت خدمات پیامکی در اپراتور رایتل

در اپراتور رایتل نیز استفاده از نرم‌افزار رایتل من و مراجعه به منوی "مدیریت خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده"، شماره‌گیری کد دستوری #۸۰۰* یا کد دستوری #۱۹۵* و انتخاب قطع تبلیغات، شماره‌گیری کد #۳*۸۰۰* یا ارسال عدد ۳ به ۸۰۰، برای غیرفعال‌سازی و جلوگیری از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی که از مراکز پیام‌ مانند (۱۰۰۰۱۲۳۴۵ و ۳۰۰۰۰۱۲۳۴۵) و شماره‌های مشابه ارسال می‌شود، کاربرد دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۶ ۰۰:۳۷

مشکل اصلی پیامک های تبلیغاتی و مزاحم پیامک هایی است که از طریق شماره های شخصی ارسال می شود. برای مسدود سازی این گونه شماره های سامانه 195 وجود دارد ولی اعمال مقررات و مسدود سازی امکان ارسال پیامک این گونه سیم کارت های شخصی به کندی انجام می شود و در بسیاری از مواقع هیچ کاری صورت نمیگیرد. سامانه هایی مثل nospam.ir هم وجود دارد که بر اساس گزارش های مردمی هستند و فقط برای اطلاع رسانی مفید هستند. باید روش هایی برای پیشگیری و اعمال مقررات شدیدتر برای متخلفان در نظر گرفته شود.