• جمعه / ۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400090503359
  • خبرنگار : 50163

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور:

نیازمند تغییر نگرش نسبت به دانش‌آموزان استثنایی هستیم

نیازمند تغییر نگرش نسبت به دانش‌آموزان استثنایی هستیم

ایسنا/زنجان رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور گفت: در جامعه باید تغییر نگرش نسبت به دانش‌آموزان استثنایی ایجاد شود.

سید جواد حسینی، روز گذشته (۴ آذرماه) در دیدار با امام جمعه ابهر، آموزش‌وپرورش استثنایی را گامی اساسی و پایدار برای رسیدن به عدالت آموزشی ترجیحی دانست و با بیان اینکه آموزش‌وپرورش استثنایی مولود انقلاب اسلامی از سال ۱۳۷۰ است، اظهار کرد: این سازمان ۱۵۰ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه را در هفت طیف و در ۱۷۰۰ مدرسه خاص و ۲۱ هزار مدرسه پذیرا پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه محور اصلی عدالت اقتصادی و اجتماعی، عدالت آموزشی است، گفت: وظیفه اصلی نظام تعلیم و تربیت، تبدیل منابع انسانی به سرمایه انسانی بوده و آموزش‌وپرورش استثنایی، گامی اساسی و پایدار برای رسیدن به عدالت آموزشی ترجیحی است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در جامعه باید تغییر نگرش نسبت به دانش‌آموزان استنثایی ایجاد شود، تاکید کرد: تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استثنایی در ابعاد گوناگون ویژگی‌های خاصی می‌طلبد و باید مناسب‌سازی‌های لازم در ابعاد فضا، تجهیزات و منابع انسانی برای این دانش‌آموزان انجام شود.

حسینی یکی از ماموریت‌های آموزش‌وپرورش استثنایی را توان‌بخشی دانش‌آموزان استثنایی دانست و تصریح کرد: تربیت‌بدنی و ورزش از ضروریات دانش‌آموزان استثنایی است که علاوه بر جنبه سلامت این دانش‌آموزان، جنبه توان‌بخشی نیز دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با رویکرد تسهیل ورزش دانش‌آموزان استثنایی در ۳۱۰ مدرسه استثنایی کشور امکان ساخت سالن‌های ورزشی درون‌مدرسه‌ای وجود دارد که ساخت این سالن‌ها در برخی مدارس آغاز شده است.

شایان ذکر است، با حضور رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور در استان زنجان، اولین سالن ورزشی چند منظوره دانش‌آموزان استثنایی این استان در شهرستان ابهر به بهره‌برداری رسید.

وی در مراسم افتتاح سالن ورزشی چند منظوره دانش‌آموزان استثنایی شهرستان ابهر با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های آموزش‌وپرورش استثنایی توان‌بخشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است، اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه تربیت‌بدنی و ورزش از ضروریات دانش‌آموزان استثنایی است که علاوه بر جنبه سلامت این دانش‌آموزان جنبه توان‌بخشی نیز برای آنان دارد.

این مسئول با تاکید بر اینکه با رویکرد تسهیل ورزش دانش‌آموزان استثنایی در ۳۱۰ مدرسه استثنایی کشور امکان ساخت سالن‌های ورزشی درون مدرسه‌ای وجود دارد، تصریح کرد: ساخت این سالن‌ها در برخی  از مدارس کشور آغاز شده است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور با اشاره به نحوه تجهیز این سالن‌ها برای دانش‌آموزان استثنایی، تصریح کرد: امکانات مورد نیاز این سالن ورزشی و هزینه ساخت زمین چمن کنار سالن از سوی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی تامین خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سالن ورزشی ۸۲۰ مترمربعی چند منظوره دانش‌آموزان استثنایی شهرستان ابهر با مشارکت خیرین و سازمان نوسازی مدارس طی دو سال ساخته شده است. همچنین مجتمع آموزشی پویا ویژه دانش‌آموزان استثنایی شهرستان ابهر ۱۰۰ دانش‌آموز از مقطع پیش‌دبستانی تا متوسطه حرفه‌ای را تحت پوشش قرار داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.