• پنجشنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400091108521
  • خبرنگار : 50204

سامانه گزارشگری فساد در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی می‌شود

سامانه گزارشگری فساد در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/مرکزی معاون دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه گزارشگری فساد یا به اصطلاح سوت زنی در حال راه اندازی است و در تمام دستگاه های اجرایی باید این مهم پیگیری شود.

بهروز لطفی روز پنجشنبه ۱۱ آذر در شورای هماهنگی مدیران حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حضور معاون دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۹۴ بازرسی هایی با هدف ارتقای هم افزایی و هم سویی سازمان های تابعه وزارت انجام شد و پس از آن نیز توانستیم در  سال های ۹۶ و ۹۷،  ۳۲۴ اداره اجرایی را در یک سال مورد بازدید قرار دهیم تا به اهداف سازمان های تابعه کمکی شود. هم سویی و هم افزایی دستگاه های زیر مجموعه در راستای خدمت رسانی بهتر به مردم است.

وی افزود: رویکرد دفتر نظارت و بازرسی در وزارت متبوع، کمک به واحدها برای رفع مشکلات و ارتباط بیشتر با مردم است. تیم نظارت مردمی تشکیل شده تا از دیدگاه مردم به مسائل نگاه کنیم.

لطفی اضافه کرد: هماهنگی در انجام وظایف محوله، ارتقای رضایتمندی مردم، کاهش شکایات، کاهش تخلفات، شناسایی علل مشکلات، ارتقا مشارکت مردم و نهادهای مدنی، نوآوری در خدمت رسانی، پاسخگویی و مسئولیت پذیری، اصلاح فرآیندها، شناسایی گلوگاه های فساد خیز، رفع موانع موجود و از جمله شاخص های کلیدی در ارتقا رضایتمندی مردم است.

معاون دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: شایسته گزینی، فرهنگ سازی، نظارت همگانی، پاسخگویی کارشناسی و مطابق قانون به شکایات در اسرع وقت، نظر سنجی از مردم به طور مستمر، احصا خدماتی که امکان ارائه الکترونیکی دارد نیز از جمله مواردی است که باید در دستور کار سازمان های زیرمجموعه در استان‌ها قرار گیرد.

لطفی اضافه کرد: سامانه گزارشگری فساد یا به اصطلاح سوت زنی در حال راه اندازی است و در تمام دستگاه های اجرایی باید این مهم پیگیری شود همچنین متناسب سازی ساختار و تشکیلات در نقشه ملی مبارزه با فساد در دستور کار دولت قرار دارد که به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی بیان کرد: ارتباطات مردم در پاسخگویی به شکایات در اولویت سیاست های وزارتخانه قرار گرفته، در برخی موارد شکایات برای شناسایی نواقص و اشکالات عملکرد به عنوان فرصت تلقی می شود. هرچه اطلاع رسانی قوانین و مقررات به مردم بیشتر انجام شود در نتیجه شکایات کاهش پیدا خواهد کرد.

بهزاد سام‌دلیری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: استان مرکزی ۱۲ شهرستان دارد و ۳۲۱ هزار نفر بیمه شده اصلی تامین اجتماعی در این استان وجود دارد، ضریب پوشش بیمه ای استان ۶۸ درصد،  تعداد نواحی و شهرک های صنعتی ۳۸ شهرک و نرخ بیکاری ۷.۹ و نرخ مشارکت اقتصادی در تابستان ۳۵.۶ درصد بوده است، تعداد کارگاه های مشمول تامین اجتماعی ۲۲۵۹۶ واحد بوده است.

وی افزود: در حوزه برگزاری شورای هماهنگی مدیران در استان از ابتدای خرداد ماه تاکنون ۷جلسه برگزار و از مجموع ۳۲ مصوبه، ۲۴ مصوبه اجرا شده و ۵ مصوبه در حال اجرا  و۳ مصوبه اجرا نشده است.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به عناوین و مشکلات و موانع در دستیابی به اهداف سازمانی و تحقق برنامه های پیش بینی شده از سوی وزارت متبوع تصریح کرد: عدم تکمیل چارت سازمانی مصوب، مشکلات و موانع اعتباری در راستای تعمیر و تجهیز و نگهداری مجموعه های ورزشی کارگران، عدم تخصیص منابع اعتباری در حوزه تملک دارایی ها و عدم پذیرش لیست بیمه اعضای هیئت مدیره تعاونی ها از سوی سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک مانع در تشکیل تعاون، از جمله مشکلات و موارد در دستیابی به این اهداف است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.