• پنجشنبه / ۲۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400102317047
  • خبرنگار : 71477

آمریکا خواستار افزایش تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی شد

آمریکا خواستار افزایش تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی شد

سفیر آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد، واشنگتن به سازمان ملل پیشنهاد می کند تا تحریم‌های جدیدی علیه کره شمالی به خاطر شش پرتاب موشکی که پیونگ‌یانگ از سپتامبر ۲۰۲۱ تا کنون انجام داده، اعمال کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل در توییتی نوشت: به دنبال شش پرتاب موشک بالستیکی که کره شمالی از سپتامبر ۲۰۲۱ انجام داده و هر یک از آنها نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل محسوب می‌شوند، آمریکا به سازمان ملل اعمال تحریم‌های جدید علیه پیونگ‌یانگ را پیشنهاد می‌کند.

این توییت بعد از آن منتشر شد که وزارت خزانه‌داری و خارجه آمریکا اعلام کردند، این کشور تحریم‌های مالی جدیدی علیه پنج تبعه کره شمالی به دلیل ارتباط‌شان با برنامه‌ سلاح‌های کشتار جمعی پیونگ یانگ اعمال کردند.

سفیر آمریکا در توییت خود نوع تحریم‌های پیشنهادی خود به شرکایش در شورای امنیت را توضیح نداد. این اظهارات با علم به این مطرح شدند که روسیه و چین که از حق وتو برخوردارند، از بیش از یک سال پیش خواهان کاهش تحریم‌های پیونگ یانگ هستند نه افزایش آنها.

اما یک منبع دیپلماتیک آمریکا توضیح داد: آمریکا هرگز سعی نخواهد کرد قطعنامه‌ جدیدی برای افزایش تحریم‌ها علیه کره شمالی اعمال کند، بلکه به دنبال آن است این پنج تبعه کره شمالی را مشمول تحریم‌ شده‌اند در لیست سیاه سازمان ملل قرار دهد.

این منبع افزود: واشنگتن رایزنی‌هایی با شرکای خود در شورای امنیت دارد تا این پنج تن را در لسیت افراد و نهادهای مورد هدف از سوی کمیته تحریم‌های سازمان ملل ویژه کره شمالی قرار دهد.

نظیر دیگر کمیته‌های تحریم‌ سازمان ملل، کمیته ویژه تحریم‌های کره شمالی متشکل از نمایندگان ۱۵ عضو شورای امنیت است که تصمیماتش به اجماع گرفته می‌شود.

در ۲۰۱۷، شورای امنیت واحد کم‌سابقه درباه کره شمالی تشکیل داد که قطعنامه‌هایی شامل سه بسته تحریم‌های اقتصادی شدید علیه پیونگ یانگ به دلیل آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی صادر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha