• دوشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400111108080
  • خبرنگار : 71415

تداوم اعتراض کامیون‌داران کانادا علیه محدودیت‌های کرونایی

تداوم اعتراض کامیون‌داران کانادا علیه محدودیت‌های کرونایی

رسانه های کانادا گزارش دادند، تظاهرات بزرگ کامیون داران علیه محدودیت های مربوط به مقابله با همه گیری ویروس کرونا در شهر اتاوا، پایتخت این کشور برای دومین روز متوالی ادامه یافت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در همین راستا پلیس اتاوا در توییتر اعلام کرد: "امروز بعد از ظهر، حضور گسترده پلیس در سراسر مرکز این شهر ادامه یافته و حرکت معترضان و کامیون ها همچنان مدیریت می شود. خطوط مربوط به اورژانس حفظ می شوند."

به گزارش رسانه کانادایی سی.بی.سی، هزاران کامیون‌دار و دیگر افراد مخالف با تدابیر اخیر جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا در حوزه سلامت عمومی روز یکشنبه در نزدیکی پارلیمنت هیل در شهر اتاوا تجمع کردند، در حالی که این شبکه گزارش کرد که ازدحام جمعیت در عصر کم‌تر شد.

در همین حال، پلیس اعلام کرده بود که انتظار دارد این اعتراضات موسوم به "کاروان آزادی" امروز دوشنبه ادامه یابد. پلیس اتاوا در توییتر هشدار داد: به دلیل تظاهرات‌های جاری، برخی خدمات در این شهر طی امروز دوشنبه ۳۱ ژانویه تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

جیم واتسون، شهردار اتاوا، روز یکشنبه به سی.بی.سی گفت که مردم حق اعتراض دارند، اما شهر باید به زندگی عادی بازگردد.

واتسون اظهار داشت: امیدوارم پلیس در مقطعی به این نتیجه برسد وقت بحث جدی در خصوص جابجایی این افراد رسیده است. آنها نمی توانند مسیرهایی که شامل مسیرهای اورژانس و مسیرهای اتوبوسرانی هستند و یا مسیرهای مورد استفاده مردم برای تردد در مرکز این شهر را مسدود کنند.

روز شنبه، هزاران کامیون دار و صدها تظاهرکننده دیگر در اتاوا در اعتراض به محدودیت های اخیر مربوط به مقابله با همه گیری کووید-۱۹، به ویژه الزامی کردن واکسن برای کامیون دارانی که از مرز آمریکا و کانادا عبور می کنند، تجمع کردند. کامیون داران از جمعه شب شروع به وارد شدن به پایتخت کانادا کرده بودند.

طبق گزارش رسانه های کانادایی، ترودو و خانواده اش در ضمن این اعتراضات کامیون داران از خانه خود در پایتخت این کشور به مکان دیگری منتقل شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha