• سه‌شنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400120302514
  • خبرنگار : 71129

زاخارووا: روسیه همچنان آماده گفت‌وگو با آمریکاست

زاخارووا: روسیه همچنان آماده گفت‌وگو با آمریکاست

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، با وجود به رسمیت شناخته شدن استقلال جمهوری‌های دونباس در شرق اوکراین، مسکو همچنان آماده گفت‌وگو با واشنگتن است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به این سوال که آیا این تصمیم به رسمیت شناخته شدن استقلال این منطقه روی برنامه‌های دیدار سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا تاثیر می‌گذارد، گفت: حتی در سخت‌ترین وضعیت نیز اعلام کرده‌ایم که آماده یک فرآیند مذاکره هستیم. ما برای یک روند مذاکره آماده هستیم.

زاخارووا همچنین ادامه داد: ما همیشه حامی دیپلماسی هستیم.

وزیر خارجه روسیه در جریان نشست شورای امنیتی در روز دوشنبه به ریاست ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور گفته بود که دیدارش با بلینکن در ۲۴ فوریه در ژنو است.

آمریکا پیشتر گفته بود که این نشست برگزار می‌شود مگر آنکه روسیه به اوکراین حمله کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۵:۴۲

با سلام . اگر به تاریخ روسیه نظری انداخته شود . در دوران تزار دولت روسیه مخالف شدید جنبش های ازادی بخش و استقلا ل اقوام مختلف کشورها بود ولی بعد از انقلاب اکتبر شدید برای اینکه ایده اش در دنیا طرفدار کسب کند به سمت حمایت از ااستقلال اقوام روی اورد و دنیا شاهد تنش و استقلال اقوام مختلف در قالب کشور شدند . بنظر می رسد روسیه امروز نیز می خواهد همان روش را در پیش بگیرد . اینجاست هوشیاری و درایت دیپلماسی ایران را می طلبد . بنظر می رسد به رسمیت شناختن شرق اوکراین با هماهنگی امریکا و انگلیس می باشد . تا زمینه سازی برای استقلال سایر اقوام فراهم شود . چون الان طبل استقلال را ازبک های افغان . تاجیک ها افغان و کردهای عراق و سوریه و نیز .... می زنند .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۲۱:۱۵

دیپلماسی و گفتگو! اونهم با روسیه؟ یه کمی زرشک!