• سه‌شنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121007873
  • خبرنگار : 71415

لوکاشنکو: برخی حقایق به تدارک احتمالی غرب برای تجاوز به روسیه و بلاروس اشاره دارند

لوکاشنکو: برخی حقایق به تدارک احتمالی غرب برای تجاوز به روسیه و بلاروس اشاره دارند

رئیس جمهور بلاروس امروز سه‌شنبه گفت، برخی حقایق به تدارک احتمالی غرب برای تجاوزگری علیه مینسک و مسکو اشاره دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آلکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس بیان داشت: (برای این منظور) ابتدا یک گروه از نیروها با ادعای محافظت از مرزها در برابر عبور غیرقانونی مهاجران ایجاد شده و در ادامه نیروهای مسلح اوکراین عملیاتی را به منظور آماده سازی نیروهایشان برای عملیاتی در جهت بلاروس به اجرا در می‌آورند.

وی افزود، سپس در ادامه رزمایش موسوم به رزمایش " Metel-۲۰۲۲" در اوکراین اجرا شده و در قبال شهروندان بلاروسی که به سمت اوکراین حرکت می‌کنند، اقدام مغرضانه صورت خواهد گرفت.

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی بلتای بلاروس، لوکاشنکو گفت: "و همه اینها در پس زمینه یک تشنج اطلاعاتی، طرح اتهامات واهی مربوط به این بلاروس در تدارک تجاوز است رخ می‌دهند. در مجموع، همه این حقایق به وضوح نشان دهنده تدارک احتمالی غرب برای تجاوزگری علیه بلاروس و روسیه است."

او در اظهارنظرش در مورد مذاکرات مسکو-کی‌یف عنوان کرد، نتایج این مذاکرات خوشبینی محتاطانه را القا می‌کند.

الکساندر لوکاشنکو اظهار کرد که معتقد است، تنش‌ها در شرق اروپا به دلیل نادیده گرفتن کامل نظام امنیتی توسط غرب افزایش یافته‌اند.

او ادامه داد: بی‌توجهی کامل غرب به نظام امنیتی، از بین بردن سیستم نظارت و موازنه که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به سختی حاصل شد، تنزل دادن و کم ارزش ساختن معاهدات و توافقنامه‌های بین‌المللی منجر به تشدید تعارض در وضعیت سیاسی و نظامی در منطقه ما شده‌اند.

این رئیس جمهور بلاروس همچنین درباره "یک روند نظامی سازی شدید" بی پایان وضعیت، به ویژه در لهستان، اوکراین و لیتوانی سخن گفت.

او بیان کرد: "مدتهاست شاهد فراتر رفتن بودجه نیروهای مسلح ملی از الزام ائتلاف ناتو به صرف دو درصد از تولید ناخالص داخلی برای این بودجه هستیم. خود آمریکا بودجه نظامی خود را در سال ۲۰۲۲ به میزان تقریبا چهار درصد (معادل حدود ۷۷۰ میلیارد دلار) افزایش داد در حالی که اوکراین بودجه نظامی خود را به میزان شش درصد از تولید ناخالص داخلی خود افزایش داد.

لوکاشنکو به رسانه‌های دولتی این کشور گفته است که نیروهایش در حمله به اوکراین به نیروهای روسیه نخواهند پیوست. لوکاشنکو که از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین است، گفت که "ارتش بلاروس در عملیات نظامی شرکت نمی کند و هرگز هم شرکت نکرده است."

او گفت: "ما می توانیم این را به هر کسی ثابت کنیم. رهبری روسیه هرگز موضوع مشارکت ما در درگیری‌های مسلحانه را مطرح نکرده و ما قصد نداریم در آینده هم در عملیات ویژه در اوکراین شرکت کنیم. نیازی به این نیست."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۰ ۲۲:۲۲

لوکاشنکو ، دیکتاتور بلاروس که توسط پوتین مردم کشور خود را قتل عام کرد !

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۱ ۰۱:۰۵

امیدوارم توهم باطناب پوسیده ی این جاسوس آدم کش به قعر جهنم بروید اینشالله خدا هرچه دیکتاتور از روی کره ی زمین مطهر بکنه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۱ ۰۱:۲۴

آخه تو سر پیازی یا ته پیاز لوکی جون ؟؟؟ تو برو با سرهنگ شدنت خوش باش . غرب تو رو میخواد چه کنه ؟ بیشین بینیم با اون قیافه ت.....

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۱ ۰۱:۲۷

دروغ که شاخ و دم نداره

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۱ ۰۴:۲۲

بلاروس ملتی باشعورارام متین زیبامتعهدراستگوداردمن شخصا انهارادرایران قبل ازکرونادیدم،واقعاانسانهای باشرفی هستند روسها ادمهای باشخصیت متعهدزیبا راستگواماکم حرف هستنداهل پر حرفی نیستند،،روسیه بلاروس پاینده وپیروزباشید،البته شرق اکراین کریمه وووحق قانونی روسبه هست کی یف ۷قرن پیش پایتخت روسیه بودمغولهاباتجاوزانراتصرف کردند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۱ ۱۶:۲۰

بله ما در بین مردم بلاروس زندگی میکنیم واقعا عالی هستند چیزی که درمورد روسها فهمیدیم و چیزی که با چشم دیدیم زمین تا اسمان فرق میکند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۱ ۱۷:۱۰

اگر به جغرافیای قرنها پیش بشود استناد کرد و آنرا دلیل یک حمله و حق خواهی قلمداد نمود ایران هم باید به نیمی از دنیا حمله کند تا جغرافیای چندین قرن فبل را احیا نماید!!! ؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۱ ۲۰:۱۹

اخوی شما صبح شنبه بیا سفارت روسیه بهت لوح تقدیر بدیم . پاچه خواری خوبی کردی فقط هر پارچه برای یک شخص !!! شما با یک پارچه برای دو شخص استفاده کردی . البته این دفعه رو گذشت میکنیم . فقط 5 صبح نیا بخش لوح تقدیر از ساعت 9 صبح باز میشه. آفرین ... باز بگو

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۱ ۰۶:۴۰

آسیاب به نوبت ، چند سال وشاید چند ماه دیگر نوبت بلاروس است که مثل اوکراین مورد حمله قرار گیرد ۰

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۱ ۰۹:۲۸

غرب از کشورهای فقیر شرق اروپا، مانند لهستان، اسلواکی، بلغارستان، و... بع عنوان پادوهای خود استفاده می‌کند تا در روسیه و اوکراین بحران ایجاد کند. ناتو با گسترش خود بدنبال جنگ افروزی است....

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۱ ۲۱:۰۶

دوردبرتو لوکاشنکو..قدرت یعنی همین که بزنی تو دهن بدخواهانت..همه اروپای غربی وامریکای شمالی که خواستن فرهنگ غرب روتحمیل شرق کنند اماشماهای قدرتمند فهمیدیدغرب دنبال سلطه برجهانه..کم عقلها درموردشماها بدقضاوت می کنند..درود برشما