• شنبه / ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400122822190
  • خبرنگار : 50225

رئیس علوم پزشکی اهواز خبر داد

حضور نیروهای بهداشتی در یادمان‌های خوزستان / فعالیت مراکز درمانی در نوروز

حضور نیروهای بهداشتی در یادمان‌های خوزستان / فعالیت مراکز درمانی در نوروز

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: فوریت‌های پزشکی و مراکز بهداشتی خوزستان در یادمان‌ها حضور دارند و روند کنترل واکسیناسیون را انجام می‌دهند و نسبت به تزریق واکسن برای افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند نیز اقدام می‌کنند.

دکتر محمدحسین سرمست در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز ( اسفندماه) در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: در هفته گذشته موارد بیماری نسبته به هفته قبل از آن ۴۰ درصد، موارد بستری ۶۰ درصد و موارد فوت نیز حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در شبانه‌روز گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به مراکز درمانی و بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند که ۸۰۰ مورد از این تعداد مشکوک، ۱۴۳ نفر مثبت  بودند و هشت نفر بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر ۲۵۷ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که نیمی از این بیماران در بخش‌های عادی و نیمی در بخش‌های ویژه بستری هستند. ۳۲ بیمار نیز اینتوبه و بد حال داریم.

وی افزود: امیدواریم سیر نزولی بیماری و مرگ و میر در استان خوزستان ادامه داشته باشد.

سرمست گفت: امیدواریم با افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام پیش رو، بعد از تعطیلات نوروزی شیوع بیماری در استان خوزستان افزایشی نشود؛ اگرچه در ایام نوروز مراکز بهداشتی و درمانی خوزستان آمادگی خدمت‌رسانی را دارند. فوریت‌های پزشکی و مراکز بهداشتی خوزستان در یادمان‌ها حضور دارند و روند کنترل واکسیناسیون را انجام می‌دهند و نسبت به تزریق واکسن برای افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند نیز اقدام می‌کنند.

وی افزود: مراکز تجمیعی واکسیناسیون و نمونه‌گیری خوزستان نیز در تعطیلات نوروز فعال هستند. امیدواریم با روند کاهشی بیماری، بستری و فوت بعد از تعطیلات، زندگی عادی‌تری داشته باشیم و شاهد آموزش حضوری در مدارس و دانشگاه ها باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha