• چهارشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401022818983
  • منبع : نمایندگی سمنان

واریز وجه 3400نفر از 26 هزار متقاضی مسکن ملی

بیش از نیمی از سهمیه طرح ملی مسکن سمنان در شهر جدید ایوان‌کی ساخته می‌شود

بیش از نیمی از سهمیه طرح ملی مسکن سمنان در شهر جدید ایوان‌کی ساخته می‌شود

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: ۳۶ هزار واحد مسکونی از سهمیه ۶۴ هزار واحدی این استان در طرح نهضت ملی مسکن، در شهر جدید ایوانکی احداث می شود.

سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان در حاشیه جلسه ویدیوکنفرانسی شورای عالی مسکن اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته و بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، استان سمنان رتبه دوم کشوری را در بحث تامین زمین، ساماندهی متقاضیان و اجرای پروژه ها در قالب این طرح به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد:استان سمنان با اقدامات مطلوب صورت گرفته در حوزه اجرای هرچه بهتر طرح نهضت ملی مسکن با برگزاری مستمر جلسات شورای مسکن و پیگیری امور، بر اساس ارزیابی و گزارش اعلامی از سوی وزارت راه و شهرسازی، توانسته رتبه برتر کشور را به خود اختصاص دهد که امری بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: در مجموع در بحث نهضت ملی مسکن، سهمیه احداث بالغ بر ۶۴ هزار واحد مسکونی برای استان سمنان در نظر گرفته شده است که تاکنون ۷۳ هزار و ۴۳۷ نفر در سامانه برای دریافت مسکن ثبت نام کردند.

هاشمی افزود: بر اساس پالایش‌های صورت گرفته، تعداد ۲۶ هزار و ۳۷۳ متقاضی واجد شرایط دریافت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن هستند که تاکنون برای بیش از ۱۲ هزار نفر تشکیل پرونده انجام شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: پس از اطلاع رسانی‌های مستمر صورت گرفته در بحث نهضت ملی مسکن به متقاضیان واجد شرایط، ۳ هزار و ۴۰۱ نفر تا امروز برای تکمیل ثبت نام خود نسبت به واریز وجه اقدام کردند.

استاندار سمنان همچنین خاطر نشان کرد: با تسریع در پیگیری امور و اقدامات صورت گرفته، در حال حاضر تعداد ۳ هزار و ۹۲۶ واحد مسکونی نیز در سطح استان در حال ساخت بوده و یک هزار و ۳۲۱ واحد نیز دارای پروانه هستند.

وی همچنین بیان کرد: از ۶۴ هزار واحد مسکونی سهمیه استان در بحث طرح نهضت ملی مسکن، تعداد ۳۶ هزار واحد مسکونی در قالب شهر جدید ایوانکی است که اقدامات لازم در دستور کار قرار دارد.

استاندار سمنان در پایان گفت: در مجموع تاکنون بالغ بر ۴۸۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شده که بخشی در حال بررسی در کارگروه امور زیربنایی و کمیسیون ماده ۵ استان است و با تکمیل فرآیند الحاق اراضی در این کارگروه و کمیسیون، میزان زمین تامین شده در استان برای احداث مسکن متقاضیان واجد شرایط کفایت خواهد نمود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha