• یکشنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401032920202
  • منبع : نمایندگی سمنان

در گفت‌وگو با ایسنا عنوان شد:

نگران مرغ دوره بعد نباشید/ جوجه‌ریزی 60 درصدی در قطب تولید مرغ و طیور

نگران مرغ دوره بعد نباشید/ جوجه‌ریزی 60 درصدی در قطب تولید مرغ و طیور

ایسنا/سمنان مدیر پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از جوجه‌ریزی 60 درصدی در مرغداری‌های این استان خبر داد.

اسفندیار مونسان در گفت‌وگو با ایسنا از سمنان به عنوان یکی از قطب‌های پرورش مرغ و طیور در کشور نام برد و اظهار کرد: بخش عمده مرغ تولیدی این استان مازاد مصرف استان بوده و عمدتا به تهران و استان‌های مجاور صادر می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در ارتباط با برخی جوجه‌ کُشی‌ها و نگرانی از کمبود مرغ در دوره های بعدی افزود: خوشبختانه جوجه کشی در مرغداری های استان در خردادماه بیش از 60درصد بوده که این میزان نرمال است و لذا نگرانی بابت مرغ در دوره بعدی در این استان وجود ندارد.

مونسان با اشاره به تغییرات قیمتی در گوشت مرغ در ماه های اخیر از آن به عنوان یک دوره گذار یاد کرد و گفت: باید برنامه ریزی و مدیریت درستی صورت گیرد تا از این دوره گذار عبور شود. البته دولت برای حمایت از تولیدکنندگان در این دوره گذار برنامه دارد و هیچ مشکلی بوجود نمی آید.

مدیر پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه بدون تردید افزایش قیمت در هر کالایی در مصرف آن کالا تاثیر دارد تصریح کرد: دولت برای حمایت از تولیدکنندگان تسهیلات خوبی برای سرمایه در گردش مرغداران پیش بینی کرده است.

وی با بیان اینکه دولت ابزار و بسته های تشویقی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته ادامه داد: اعطای تسهیلات ارزان قیمت سرمایه در گردش با حداقل بروکراسی اداری و حمایت از تولیدکنندگان از جمله این تمهیدات است تا شرایط عرضه مرغ در بازار با مشکل مواجه نشود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت مرغ پایین تر از سقف تعیین شده است ادامه داد: حمایت های جهادکشاورزی و بسته های تشویقی دولت با هدف استمرار در تولید صورت می گیرد و همچنان ادامه دارد.

مدیر پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان از تامین نهاده ها برای مرغداران خبر داد و گفت: هیچ مشکلی از نظر تامین نهاده ها در کشور و استان وجود ندارد.

وی از بهره مندی 800 تولیدکننده این استان از تسهیلات دولتی خبر داد و ادامه داد: بیش از 80 میلیارد تومان تسهیلات به این تولیدکنندگان پرداخت شده است.

مدیر پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: تلاش و پیش‌بینی ما بر این است که تا پایان سال حداقل 4000 تولیدکننده از این تسهیلات ارزان قیمت بهره مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha