• یکشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401041207904
  • منبع : نمایندگی سمنان

خرید تضمینی قریب ۴۰ هزار تن محصول گندمکاران سمنانی

خرید تضمینی قریب ۴۰ هزار تن محصول گندمکاران سمنانی

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از خرید نزدیک به ۴۰ هزار تن محصول گندمکاران این استان خبر داد و وعده داد: طلب کشاورزان به موقع و در اسرع‌وقت پرداخت شود.

سید محمد رضا هاشمی در حاشیه برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های اعلامی، استان سمنان با پرداخت بیش از ۲۵۷ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی دامداران و مرغداران، تاکنون رتبه سوم کشوری را در حوزه دامدار کارت ویژه طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ شعبه بانک کشاورزی استان در بحث پرداخت تسهیلات حمایتی دامداران و طیورداران ویژه طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها در استان مشغول فعالیت و خدمت رسانی هستند، گفت: تا به امروز بالغ بر ۲ هزار و ۳۳۲ فقره تسهیلات حمایتی دامداران و مرغداران (دامدار کارت)، ویژه طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها به ارزش بیش از ۲۵۷ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

وی افزود: با تحقق این مهم، استان سمنان تاکنون توانسته رتبه سوم کشوری را در این بخش به خود اختصاص دهد.

استاندار سمنان ادامه داد: همچنین تاکنون بالغ بر ۷ هزار و ۸۵۰ فقره پرونده تسهیلات حمایتی دامدارکارت در استان به بانک کشاورزی معرفی شده که از این تعداد، ۳۶ درصد پرونده ها، بالغ بر ۲ هزار و ۳۳۲ فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: تعداد ۲ هزار و ۸۰۸ پرونده تسهیلات حمایتی(دامدارکارت) به ارزش بیش از ۳۲۶ میلیارد تومان در شعب بانک کشاورزی استان جهت پرداخت تسهیلات حمایتی ویژه اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها به دامداران و طیورداران، در حال بررسی است.

هاشمی خاطرنشان کرد: در مجموع تاکنون بالغ بر ۷ هزار و ۸۵۰ فقره پرونده متقاضی دریافت تسهیلات دامدارکارت به ارزش ریالی یک هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان به بانک کشاورزی استان معرفی شده است.

استاندار سمنان ضمن تقدیر تلاشهای انجام شده توسط بانک کشاورزی استان برای تسریع و تسهیل در پرداخت این تسهیلات، گفت: ضرورت دارد تا به منظور بهره مندی هرچه بیشتر دامدارن و طیورداران از این طرح ارزنده دولت در راستای حمایت از تولید، بررسی و رسیدگی به پرونده های باقیمانده در این حوزه توسط بانک کشاورزی در کمترین زمان ممکن انجام و در روند پرداخت تسهیلات تسریع شود.

استاندار سمنان همچنین از خرید قریب ۴۰ هزار تن محصول گندمکاران این استان خبر داد و افزود: تاکنون بیش از ۳۹ هزار تُن گندم در سطح استان خریداری و ذخیره سازی شده است.
وی افزود: مبالغ خرید گندم به کشاورزان استان در دستور کار قرار داشته و تاکنون انجام شده در ادامه نیز با جدیت ادامه خواهد داشت.
هاشمی ادامه داد: مصوبات جلسات ستاد تنظیم بازار استان به صورت مستمر بررسی و میزان‌ اجرای مصوبات مورد رصد و ارزیابی قرار گیرد.
وی همچنین اضافه کرد: تامین مرغ، برنج و اقلام‌ مورد نیاز برای برگزاری برنامه های ویژه دهه ولایت و امامت و دهه اول محرم و همچنین برنامه‌های هیات های مذهبی در استان در دستورکار قرار گیرد.
استاندار سمنان در پایان تاکید کرد: بحث نظارت بر بازار استان همچنان با رفتار ارشادی، ایجابی و اقناعی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha