• شنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401050100352
  • خبرنگار : 50491

آخرین وضعیت کرونا در گلستان؛

رنگ قرمز به نقشه کرونایی گلستان برگشت/ ۷ شهر گلستان نارنجی شد

رنگ قرمز به نقشه کرونایی گلستان برگشت/ ۷ شهر گلستان نارنجی شد

ایسنا/گلستان با تداوم روند افزایشی ابتلا به کرونا رنگ‌بندی کرونایی استان گلستان دچار تغییر شد و رنگ قرمز دوباره به نقشه کرونا گلستان برگشت.

در حالی که مدتی سایه ویروس منحوس کرونا از سر مردم گلستان کوتاه‌تر شده بود و شاهد روند کاهشی ابتلای به کرونا بودیم اما این ویروس سرکش مجدداً خیز بلندی گرفته و شاهد اوج گیری و روند افزایشی آمار مبتلایان به کرونا در استان گلستان هستیم.

براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در حال حاضر ۲۴۶ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که نسبت به روز گذشته با ۲۰ نفر افزایش همراه بوده است.

همچنین از ۲۴۶ بیمار کرونایی بستری در مراکز درمانی گلستان،  ۴۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند و ۱۸ نفر از طریق دستگاه تنفس مصنوعی به زندگی ادامه می دهند.

همچنین در آخرین تغییرات رنگ بندی کرونایی استان گلستان نیز دچار تغییرات شد و رخ کرونایی استان گلستان به سمت زرد و نارنجی حرکت کرد و رنگ قرمز به نقشه کرونایی استان اضافه شد، براساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در حال حاضر شهرستان بندرترکمن در وضعیت قرمز، شهرستان های گرگان، کردکوی، علی آبادکتول، گالیکش، کلاله، مراوه تپه و مینودشت در وضعیت نارنجی و شهرستان های رامیان، بندرگز، گنبدکاووس، آزادشهر و گمیشان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند و آق قلا تنها شهر آبی کرونایی در گلستان است.

با توجه به روند افزایشی ابتلا به کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون بیش از پیش اهمیت دارد و مسئولان نیز توصیه می کنند مردم تکمیل واکسیناسیون و تزریق دز یادآور سوم و چهارم برای افرادی که 6 ماه از تزریق واکسن آنها گذشته است، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، عدم حضور در مکان های بسته و شلوغ و تداوم استفاده از ماسک از توصیه‌های جدی کارشناسان بهداشت برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha