• شنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۳۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401050100778
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

۸ دهم درصد مردم اردبیل دز یادآور را تزریق کردند

۸ دهم درصد مردم اردبیل دز یادآور را تزریق کردند

ایسنا/اردبیل معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در دو هفته اخیر با افزایش آمار مبتلایان به کرونا تزریق دز یادآور تنها با استقبال ۸ دهم درصد اردبیلی ها روبرو بوده است.

محمد جعفرزاده روز شنبه اول مردادماه در جریان بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی اردبیل اظهار کرد: اولین فوتی پیک هفتم کرونا در استان اردبیل ثبت شد تا زنگ خطر برای همه ما به صدا درآید.

وی خاطرنشان کرد: این فرد ۴۷ ساله که بیماری زمینه ای داشت تسلیم کرونا شد و در شبانه روز گذشته ۱۰ نفر براثر این بیماری در بیمارستان های استان بستری شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به بستری شدن ۴۳ بیمار در دو هفته اخیر براثر ابتلا به کرونا اشاره کرد و گفت: تعداد مراجعات سرپایی ما نیز نسبت به هفته گذشته افزایش چشمگیری داشته و به ۳۸۸ مراجعه رسید.

جعفرزاده در مورد رنگبندی شهرهای استان اردبیل نیز بیان کرد: هر چند در آخرین رنگبندی به جز خلخال سایر شهرهای استان رنگ آبی داشته اما در روزهای آینده براساس تعداد بستری و فوتی رنگبندی سایر شهرهای استان اردبیل نیز اعلام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن ماه محرم و تجمعات این ایام انتظار داریم تا هموطنان در کنار زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هر چه سریعتر دز یادآور را تزریق کنند تا از این بیماری در امان باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: با گذشت دو هفته از آغاز تزریق دز یادآور کمتر از ۸ دهم درصد اردبیلی ها این دز را تزریق کردند که در نوع خود این آمار تامل برانگیز است.

جعفرزاده افزود: هرچند رغبتی برای تزریق دز یادآور وجود ندارد اما تمامی مراکز بهداشتی و درمانی آمادگی ارائه خدمات را به هموطنان دارند.

وی گفت: همشهریانی که ۶ ماه از تزریق آخرین دز واکسن آنها گذشته می توانند از هر نوع واکسن برای ارتقای سلامتی خود استفاده کنند که تزریق آن در کوتاهترین زمان در مراکز بهداشتی انجام می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار کرد: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل امروز برای تزریق دز یادآور به مراکز بهداشتی مراجعه کرد تا اهمیت این دز را یادآوری کند که قطعا هموطنان با توجه به مسئولیت اجتماعی و حق الناس بودن حفظ سلامتی خود و دیگران باید در این زمینه پیشقدم شوند.

جعفرزاده از ابلاغ شیوه نامه های جدید بهداشتی برای مساجد و هیئت های مذهبی در ماه محرم خبر داد و خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری عزاداری ماه محرم در فضای آزاد تهویه مناسب مساجد، زدن ماسک در فضای بسته و رعایت فاصله گذاری اجتماعی از این الزامات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha