• یکشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1401050201437
  • خبرنگار : 71021

کلاهبرداری از ۳۰۰ نفر برای جعل ویزای کانادا

کلاهبرداری از ۳۰۰ نفر برای جعل ویزای کانادا

یک شرکت خدمات مسافرتی با ادعای داشتن مجوز رسمی در زمینه مهاجرت، با عنوان ایجاد موقعیت کاری در کانادا با دریافت مبالغی به دلار از حدود ۳۰۰ نفر، به جعل مدارک مهاجرتی و ویزا اقدام کرده است. به گفته شاکیان این پرونده، صاحب این شرکت درحال حاضر متواری شده است.

جمعی از شاکیان این پرونده که در دستگاه قضایی به جریان افتاده است، با ارسال مدارک، اسناد و احکام حقوقی به ایسنا اعلام کردند: «یک شرکت خدمات مسافرتی با نشانی پستی مشخص و دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با عنوان ایجاد موقعیت کاری (جاب آفر) برای مشتریان کشورهایی چون کانادا به جعل اسناد و مدارک مهاجرتی اقدام کرده است.»

بیش از ۳۰۰ نفر تاکنون شاکی این پرونده هستند که در نامه‌ای خطاب به رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران که نسخه‌ای از آن را نیز در اختیار ایسنا قرار دادند، ‌خواسته‌اند: برای جلوگیری از تکرار سوءاستفاده از مردم و از دست رفتن اموال سایر افراد، با پیگیری سریع‌تر این پرونده، مجوز این شرکت را لغو و به مردم اطلاع‌رسانی کند.

بنا بر اظهارات شاکیان این پروند که روز شنبه اول مردادماه ۱۴۰۱ نیز در دادسرای عمومی و انقلاب تهران شعبه ونک تجمع کرده بودند، «این شرکت با توجه به این‌که اعلام کرده دارای مجوز رسمی و پروانه فعالیت از مراجع ذی‌صلاح کشوری در زمینه مهاجرت است، وجوه ارزی را با دلار طی یک قرارداد دریافت کرده و نزدیک به سه سال است افراد را با این عناوین فریب داده و در نهایت مشخص شد که مدارک ارایه شده برای مهاجرت به کشور کانادا (LIMA) جعلی بوده و شرکت مذکور مجوز فعالیت امور مهاجرت نداشته است و به دروغ خود را دارای اختیارات واهی فراوان و نمایندگی شرکت‌های خارجی در ایران معرفی کرده است. همچنین برای گمراه کردن مردم با عنوان ارتباط با وزارت نفت و دیگر نهادهای اطلاعاتی، به جعل عناوین تقلبی اقدام کرده است. در حال حاضر متوجه شدیم دفتر این شرکت در تهران بسته و فرد مورد نظر متواری شده است.»

به گفته برخی شاکیان این پرونده، شرکت مذکور برای ویزای کار مبلغی از ۸۰۰ تا ۱۴ هزار دلار از هر نفر دریافت کرده است.

کلاهبرداری از ۳۰۰ نفر برای جعل ویزای کانادا

بعضی از درخواست‌کنندگان این ویزا پس از وقفه طولانی و تاخیر در به سرانجام رسیدن درخواست‌ها، با پیگیری از اداره‌های کار و مهاجرت کانادا متوجه جعلی بودن مدارک و ریجکت شدن درخواست‌شان شده‌اند.  

به گفته یکی از شاکیان که از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به همراه جمع دیگری از مال‌باختگان، پیگیری حقوقی این پرونده را با موضوع «کلاهبرداری، جعل عنوان، تحصیل مال نامشروع» آغاز کرده، حکم جلب و ممنوع‌الخروجی مدیرعامل این شرکت صادر شده است، اما فرد مذکور متواری شده. از طرفی، تعداد شاکیان این پرونده درحال افزایش است.

فروش ویزا اگرچه از سال ۱۳۸۰ در شمار فعالیت‌های آژانس‌های گردشگری آمده است، اما از سال ۱۳۹۸ در بخشنامه‌ای به دفاتر خدمات مسافرتی ابلاغ شد تبلیغ و فروش «ویزای تضمینی» ممنوع است. مسؤولان گردشگری پیش‌تر گفته بودند از آن‌جا که «تعهد ویزای تضمینی» کشورها از جمله کانادا، استرالیا و حوزه شنگن، «غیرقانونی» بوده، این امر صرفاً با هدف سوء استفاده مالی توسط برخی افراد سودجو صورت می‌گیرد. با وجود این تذکر، اما ویزافروشی و تبلیغات مهاجرتی بدون کنترل و نظارت رواج دارد و معمولا تا شکایتی مطرح نشود، ‌نظارت قبلی صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۵-۰۲ ۱۵:۰۱

بله دقیقا همینطوره اسم موسسه ویزا ... و دقیقا کلاهبرداره مرسی که خبرشو منتشر کردید که کسه دیگه توی دام نیوفته

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۰۳ ۰۳:۱۷

اسم موسسه چی هستش؟

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۰۲ ۱۵:۳۱

سلام به دوستان عزیز شرکت مربوطه ... ( .... ) هستش که مدیرش آقای ... هستش اگر شما هم با این شرکت قرارداد داشتین لطفا بیاین به دادسرای ونک ممنون از خبرگزاری ایسنا بابت پوشش خبر

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۰۲ ۲۳:۳۳

اسم شرکت و میگید لطفا

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۰۳ ۰۳:۲۳

لطفا اسم موسسه و اسم شخص رو بنویسید

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۰۳ ۱۹:۵۳

واقعا چه فایده وقتی اسم طرف رو نمی گین؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۵ ۱۵:۵۰

لطفا شماره دفتر وکیل رابفرمایید تا شکایت کنییم

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۰۳ ۰۰:۰۹

سلام لطفاً نام این موسسه را اعلام کنید با تشکر

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۰۳ ۰۰:۴۱

چرا اسم شرکت را ذکر نکردید!؟ نگران آبروی شرکت دزد هستید؟ واقعا که!

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۰۳ ۱۱:۰۴

خب اسم شرکت رو میزدین که بقیه گرفتار نشن

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۰۴ ۰۶:۵۴

این خبر شما صحیح نمی باشد، آقای ... .توضیحات لازم دادند و شماره تماس خود و گروهشون به اعضای طرف قرارداد دادند. لطفا اخبار موثق انتشار بدید

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۷ ۰۱:۳۸

ما هم جزی از همون شرکتیم ولی ایشون کلا دیگه جواب گو نیستن شما اگه خبری دارین از ایشون لطفا به ما هم بگین البته اگه از خودشون نباشین

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۰۴ ۱۶:۳۶

خبر درست نیست و مدیر این موسسه الان حضور داره و پاسخگوست.

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۴ ۱۰:۴۷

آقا رضا ، مدير موسسه كه خيلي وقته ايران نيست و نهايتا از طريق واتس اپ جواب بدن يا نه!!! چرا عمدا يا سهوا خبر نادرست ميزاريد؟؟؟

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۰۴ ۲۱:۲۳

از مراجع قضایی میخواهم هرچه سريعتر و در اسرع وقت مدیر شرکت مربوطه و کليه همکاران این شخص را دستگیر و به سزای اعمالشان برساند و حتی حبس ابد برای آنها اتخاذ گردد.

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۰۵ ۱۳:۲۲

کامنت هایی که دارند نظرات منفی را تکذیب میکنند از افراد خودشون هستند

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۰۸ ۱۳:۴۰

از جنگ هم اونورتر الان ۷۵۰پرونده ثبت شده در شعبه ونک هست فقط شهر همدان و مشهد هم هستند بعدم طرف زندگیش را باخته میخوای یقه .... رانگیره با این ویزا... ش

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۱ ۱۳:۳۴

شکایت بوده اما نه سیصد نفر. مگه جنگه؟ یعده حدود پنجاه نفر شکایت کردن و همه ی کار شرکت دچار اختلال کردن. شمای رسانه هم پیاز داغش زیاد کردی. ما هم چند صد نفریم که حقمون گردن شما باشه فعلا نشستیم ببینیم این گرد و خاک کی میشنه بریم خاکمون به سر کنیم و کارمون توی این موسسه انجام برسونیم

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۷ ۰۱:۱۷

سلام شما ازاین حرف چقدر مطمئن هستید ما هم جز اعتماد به این شرکت و صبر کردن فعلا کاری نکردیم ولی گویا اشتباه بوده و عمر و پولمون و بردن

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۶ ۱۵:۰۲

سلام دوستان ... درترکیه بازداشت شده است خواستم درجریان باشیدانشالا به سزای اعمالش برسد

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۷ ۱۵:۰۳

هرگزنامیدنشویددوستان برویددنبال شکایت خود از ... انشالا او رابه سزای اعمالش برسانید درزندان استانبول اسیر است خدایاشکرت