• جمعه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401051410747
  • خبرنگار : 71610

واکنش نوری المالکی به درخواست صدر برای برگزاری انتخابات

واکنش نوری المالکی به درخواست صدر برای برگزاری انتخابات
معترضان در پارلمان عراق

رهبر ائتلاف "دولت قانون" در سخنانی در واکنش به درخواست اخیر رهبر جریان صدر برای برگزاری انتخابات، بر برگزاری آن طبق قانون اساسی و اجماع ملی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، نوری المالکی، رهبر ائتلاف دولت قانون با انتشار توییتی به درخواست مقتدی صدر، رهبر جریان صدر برای انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام پاسخ داد.

وی در این باره نوشت: تعهد به سازوکارهای مطابق با قانون اساسی و قانونی تنها گزینه‌ای است که عراق را از بحران‌های پیاپی حفظ می‌کند؛ بحران‌هایی که آسیب شدیدی به منافع عالی ملت عراق وارد کرده و صلح مدنی را در معرض خطرات جدی قرار داده است.

المالگی گفت: هر گونه انتخابات زودهنگام باید بر اساس قانون اساسی و اجماع ملی و به گونه‌ای برگزار شود که وحدت ملی را تقویت کند و از تکرار آنچه در انتخابات گذشته رخ داد، جلوگیری کند.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که رهبر جریان صدر چهارشنبه شب در گفت‌وگویی تلویزیونی خواستار انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام شد و گفت: بعد از اینکه ملت حرف خود را آزادانه و خودجوش زدند، گفت‌وگو دیگر هیچ فایده‌ای ندارد.

علی‌رغم گذشت حدود ۱۰ ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، اما احزاب و جریان‌های سیاسی این کشور موفق به توافق برای تعیین رئیس جمهور و نخست‌وزیر نشده‌اند و گزینه انحلال پارلمان تازه تشکیل شده و برگزاری مجدد انتخابات پس از تظاهرات و ناآرامی‌های روزهای اخیر در بغداد به عنوان گزینه جدی برای خارج کردن عراق از بن‌بست سیاسی مطرح شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۵-۱۴ ۱۹:۱۱

خداوند مقتدی صدر را به راه راست هدایت کند. ؟؟ عراق را از فتنه ایشان حفظ نماید

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۱۵ ۱۳:۱۰

ترس مالکی از شکست در انتخابات ومحاکمه او به جرم خیانت بزرگ وحیف ومیل ثروت عراق است وکسی برایش در عراق احترام قایل نیست

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۱۵ ۱۴:۱۳

نباید احزاب عراق زیر بار خواسته غیر قانونی هیچ حزب یا شخصی بروند . حضرت امام وقتی بنی صدر خواسته خلاف قانون داشت بسیار سخت با او برخورد کردند . جناب اقای سیستانی میتواند‌ مشکل را بر اساس قانون رفع کند .‌

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۱۵ ۲۳:۵۳

انتخابات.جزهزینه.برای.مردم.چیزدیگری.نداردرعایت.قانون.وعمل.به.انبهترین.کاربرای.نجات.عراق.است.صدریه.کم.عاقل.باش.صدام.خونخاروداعش.کثیف.رافراموش.نکن.که.تاسه.راهی.کربلا.امده.بودندواگرپیروز.میشدندشماها.رانابودوحرمین.شریفین.راهم.ویران.میکردند