• یکشنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401052316317
  • خبرنگار : 71588

اوضاع سیاسی عراق؛ محور رایزنی هادی العامری با رئیس پارلمان و رئیس ائتلاف العزم این کشور

اوضاع سیاسی عراق؛ محور رایزنی هادی العامری با رئیس پارلمان و رئیس ائتلاف العزم این کشور

رئیس ائتلاف "الفتح" عراق با رئیس پارلمان و رئیس ائتلاف "العزم" این کشور به صورت جداگانه دیدار کرد و با آنها وضعیت سیاسی را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، دفتر محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق با صدور بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که الحلبوسی با هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار در خصوص اوضاع سیاسی این کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

از سوی دیگر، دفتر مثنی السامرائی، رئیس ائتلاف العزم نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، مثنی عبد الصمد السامرائی با هادی العامری دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار درباره اوضاع سیاسی کنونی و راه‌ حل‌های آن گفت‌وگو کردند.

نمایندگان این ائتلاف نیز در این نشست حضور داشتند.

السامرائی در جریان این دیدار ضمن هشدار نسبت به بسته شدن دروازه‌های گفت‌وگو و تفاهم، تاکید کرد، راه برون‌رفت از بحران کنونی نشستن تمامی طرف‌های سیاسی بر سر میز مذاکره و باز کردن کانال‌های تفاهم برای حل و فصل اختلافات و دستیابی به امنیت و آرامش در چارچوب قانون اساسی و دستاوردهای انتخاباتی است.

پیشتر صالح العراقی، نزدیک به رهبر جریان صدر عراق که به وزیر صدری معروف است، از طرفداران صدر خواست تا در میدان التحریر بغداد تجمع و "تظاهرات میلیونی" به صورت مسالمت آمیز برگزار کنند.

طرفداران جریان صدر عراق روز جمعه همزمان با تظاهرات طرفداران چارچوب هماهنگی شیعیان، دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات روز جمعه دومین تظاهراتی بود که جریان صدر و چارچوب هماهنگی پس از یورش حامیان صدر به منطقه سبز در ۳۰ ژوئیه در اعتراض به نامزدی محمد شیاع السودانی برای نخست وزیری برگزار کردند.

از حدود ۱۰ ماه گذشته یعنی پس از اعلام نتایج انتخابات زودهنگام پارلمانی در عراق، بحران سیاسی در این کشور ادامه دارد و روند تشکیل دولت متوقف شده و شاهد بن بست سیاسی است.

انتخابات ماه اکتبر ۲۰۲۱ انتخاباتی زودهنگام پس از موج بی‌سابقه اعتراضات در عراق در پاییز ۲۰۱۹ بود که در آن معترضان فساد اداری را محکوم کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha