• پنجشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401060302356
  • خبرنگار : 50233

افزایش ۱۲سانیمتری سرانه فضاهای ورزشی سمنان تا آخر سال/ افتتاح ۶ پروژه ورزشی در استان

افزایش ۱۲سانیمتری سرانه فضاهای ورزشی سمنان تا آخر سال/ افتتاح ۶ پروژه ورزشی در استان

ایسنا/سمنان مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان وعده داد: تا پایان امسال ۱۰ تا ۱۲ سانیمتر به سرانه فضاهای ورزشی در این استان افزوده شود.

سیدمحمدتقی علوی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های هفته دولت، هفته دفاع مقدس، هفته تربیت بدنی و ورزش، دهه فجر و ...سرانه ورزشی در این استان به بیش از ۸۰ سانتیمتر می‌رسد.
وی سرانه ورزشی فعلی این استان را ۷۳ سانتیمتر اعلام کرد و افزود: با بهره‌برداری از پروژه‌های در حال ساخت سرانه فضاهای ورزشی در استان ۱۰ تا ۱۲ سانتیمتر افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه توجه بسیار خوبی به زیرساخت‌های ورزشی در استان شده ادامه داد: خوشبختانه اعتبارات خوبی هم در قالب اعتبارات سفر و هم اعتبارات ملی و استانی به پروژه‌های در حال ساخت این اداره کل اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ظرف دو ماه آینده تمامی مصوبات سفر رییس جمهور به سمنان در حوزه ورزش اجرایی می شود اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد پروژه های ورزشی این سفر پرخیر و برکت به زودی به بهره برداری می‌رسند.

علوی گفت: تکمیل پروژه بزرگ جانبازان و معلولین، سمنان، استادیوم ۱۵ هزار نفری شاهرود، سالن ۳۰۰۰نفری دامغان، چمن مصنوعی شهر دامغان و...از مهمترین این پروژه‌ها هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به تلاش‌های این اداره کل در حوزه ورزش قهرمانی پیش‌بینی کرد: سهم ورزشکاران استان از آوردگاه‌های ملی و بین‌المللی در آینده افزایش بیشتری خواهد یافت.

وی قهرمانی غزل سلطانی تکواندوکار هم استانی در بازی های کشورهای اسلامی و مدال نقره مصطفی امینی، پاراتیرانداز هم‌استانی از مسابقات جهانی ۲۰۲۲ کره جنوبی و همچنین حضور چهار هم استانی در تیم ملی هاکی و کسب فنی‌ترین بازیکن قهرمانی آسیا توسط ورزشکار هم‌استانی را نمودی از این توفیقات در ماه‌های اخیر نام برد و گفت: در حوزه ورزش همگانی نیز دولت سیزدهم برنامه‌های متعددی دارد.

علوی از برنامه‌ریزی برای افتتاح و بهره‌برداری از ۶ پروژه ورزشی در هفته دولت خبر داد و عنوان کرد: سالن ورزشی کلاته‌اسد در میامی، چندین چمن مصنوعی و...از جمله پروژه های آماده افتتاح ورزش و جوانان استان در هفته دولت هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان همچنین از کلنگ‌زنی دو پروژه ورزشی در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: در مجموع ارزش پروژه های ورزشی آماده افتتاح این استان هفته دولت بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان است.

علوی از افزایش قابل توجه بودجه تخصیصی به ورزش استان سمنان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: اعتبارات تخصیصی ۱۴۰۰ ورزش و جوانان استان بیش از ۳۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون توئمان بوده و این در حالی است که این اعتبارات در سال قبل از آن ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است. و همین گویای توجه ویژه دولت آیت الله رییسی به حوزه های مرتبط با ورزش و جوانان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha