• چهارشنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401072010758
  • منبع : نمایندگی سمنان

مهار آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع استان سمنان با ۵۲تفاهم‌نامه منابع طبیعی با دهیاری ها

مهار آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع استان سمنان با ۵۲تفاهم‌نامه منابع طبیعی با دهیاری ها
عکس تزئینی ست

ایسنا/سمنان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین این اداره کل و دهیاران تعدادی از شهرستان‌های استان سمنان برای اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع استان خبر داد.

جعفرمرادی حقیقی ۲۰مهرماه اظهار کرد: در راستای حفظ و صیانت از طبیعت، در امر پیشگیری و مقابله با حریق جنگل ها و مراتع استان با اولویت مناطق بحرانی بین ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها با دهیاری‌های و شوراها شهرستان میامی، شاهرود، دامغان ،گرمسار، آرادان، مهدیشهر، سرخه و سمنان با هدف توسعه پایدار و افزایش بهره‌وری وحفاظت از عرصه‌های طبیعی توسط روسای ادارات منابع طبیعی این هشت شهرستان ۵۲تفاهنامه منعقد و بسته شد.

وی به اهداف این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: ارتقاء سطح همکاری در زمینه حفظ و حراست فیزیکی از جنگل‌ها و مراتع سطح استان، تقویت روحیه و افزایش حس همکاری در امر جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و مراتع و جذب نیروهای مردمی به عنوان همیار طبیعت برخی از بندهای این تفاهم نامه است.

وی اظهار کرد: موضوع این تفاهم نامه در زمینه حفظ و صیانت از طبیعت ، در امر پیشگیری و مقابله با حریق جنگل ها و مراتع استان با الویت مناطق بحرانی است.

مرادی حقیقی به دستاوردهای حاصل از تلاش‌های دو جانبه‌ی همکاران منابع طبیعی با دیگر دهیاران روستا های شهرستان های استان سمنان در سنوات گذشته اشاره کرد ویاد آورشد: حفظ و حراست از منابع طبیعی وظیفه‌ی همگانی است و برای مدیریت زمین و جنگل باید با بسیاری از دستگاه‌های مرتبط و نیروهای مردمی تعامل داشته باشیم تا میزان خسارت به طبیعت را کاهش دهیم.

وی، خطاب به رؤسای ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها، خواهان ادامه روند انعقاد تفاهم‌نامه با دهیاران شهرستان‌ها شد و تصریح کرد: رؤسای منابع طبیعی شهرستان‌ها، ضمن استقرار دیده‌بان، بایستی به صورت مستمر بر عملکرد آنها نظارت داشته و آموزش نیروهای مردمی به کار گرفته شده طی جدول زمانبندی به تفکیک هر شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در پایان تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه حریق در اراضی منابع طبیعی، مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند؛ یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت اطلاعات مردمی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha